Pregled bibliografske jedinice broj: 1042394
Inovativne tehnologije u vozilu u funkciji sigurnosti pješačkog prometa
Inovativne tehnologije u vozilu u funkciji sigurnosti pješačkog prometa // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 5 (2017), 145-158 doi:10.31784/zvr.5.1.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1042394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovativne tehnologije u vozilu u funkciji sigurnosti pješačkog prometa
(INNOVATIVE IN-CAR SYSTEMS IN SERVICE OF PEDESTRIAN SAFETY)
Autori
Balukčić, Marina ; Grakalić, Ivan
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 5
(2017);
145-158
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zaštita pješaka, sustavi sigurnosti u vozilu, sigurnost prometa
(pedestrian protection ; security systems in the vehicle ; traffic safety)
Sažetak
Ugroženost pješaka očituje se činjenicom kako upravo oni zauzimaju drugo mjesto po smrtnosti u prometu. U nastojanju da se brojke smrtnosti na cestama smanje, intervenirale su nacionalne vlasti i Europska komisija svojim programima i mjerama zaštite i sigurnosti u prometu. Njima je, osim infrastrukture i samog čovjeka (vozača), obuhvaćena i automobilska industrija od koje se također očekuje doprinos u smislu većeg stupnja sigurnosti prometa pa tako i njenih sudionika. Sukladno tome, danas smo svjedoci raznih automobilskih inovacija kojima je fokus pješak, zajedno sa svim okolnostima u kojima on može biti ugrožen u prometu. Nalet vozila na pješaka jedna je od najčešćih prometnih nesreća koja u većini slučajeva rezultira smrtonosnim ishodom. U nastojanju da se prometne nesreće s pješacima smanje, brojne automobilske tvrtke pokrenule su izradu aktivnih i pasivnih sustava koji će uvelike pomoći pravovremenom reagiranju vozača ili smanjiti težinu ozljeda kod pješaka uslijed naleta. Aktivni sustavi temelje se uglavnom na nekoj vrsti radarske tehnologije čiji je zadatak prepoznati pješaka koji se nalazi u zoni naleta vozila te vozača na vrijeme o tome obavijestiti ili preuzeti kontrolu nad brzinom i putanjom vozila i izbjeći udar. Pasivni sustavi nastoje smanjiti posljedice primarnog i sekundarnog udara pješaka u vozilo, odnosno o tlo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)