Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042112

Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima


Šimić Šašić, Slavica
Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 299-312 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1042112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima
(Socio-Emotional Well-Being, Resilience and Self-Concept of Children of Preschool Age – Association with Some Personal and Family Factors)

Autori
Šimić Šašić, Slavica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 299-312

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
emocionalna regulacija ; roditeljska ponašanja ; samopoimanje ; socioemocionalna dobrobit ; temperament
(emotional regulation ; parental behaviors ; self-concept ; socioemotional well-being ; temperament)

Sažetak
Dobrobit je stanje optimalnoga psihološkoga funkcioniranja te je briga za dječju dobrobit primarni cilj svih oni koji brinu za djecu. I dok su istraživanja dobrobiti odraslih brojna, sasvim je drugačija situacija s istraživanjem dobrobiti djece. Predškolski period ključan je za razvoj i usavršavanje vještina koje će poslije biti važne za akademski i socijalni uspjeh, stoga je sasvim jasna potreba da se istražuju čimbenici dobrobiti i otpornosti djece te dobi. Zadovoljavajući odnosi s vršnjacima i drugim odraslim osobama, razumijevanje tuđih emocija, upravljanje vlastitim emocijama, empatija važne su socioemocionalne vještine. Laki temperament i društvenost, izazivanje pozitivnih emocija kod drugih, pozitivna slika o sebi, ustrajnost, znatiželja, empatija, samo su neke od karakteristike otporne djece, odnosno, zaštitni čimbenici koji potiču i održavaju zdrav razvoj. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati povezanost osobnih čimbenika kao što su: spol, temperament i emocionalna regulacija djeteta te nekih obiteljskih čimbenika kao što su: obrazovanje roditelja, roditeljska ponašanja i kompetentnost sa socioemocionalnom dobrobiti, otpornosti i samopoimanjem djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 391 dijete dobi od 5 do 7 godina. Pomoću Ljestvice socioemocionalne dobrobiti i otpornosti 123 odgojiteljice u dječjim vrtićima procijenile su dobrobit i otpornost djece. Također su, intervjuom s djecom, prikupile procjene o samopoimanju djece. Roditelji (većinom majke), procjenjivali su svoja ponašanja prema djetetu, roditeljsku kompetentnost, ali i temperament i regulaciju emocija svoje djece. Rezultati su pokazali niske koeficijente povezanosti socioemocionalne dobrobiti, otpornosti i samopoimanja djece s mjerenim osobnim i obiteljskim čimbenicima te su interpretirani u kontekstu razvojnih obilježja djece i metodoloških ograničenja (slaganja roditeljskih i odgojiteljskih procjena) istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Slavica Šimić Šašić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica
Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 299-312 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šimić Šašić, S. (2019) Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima. U: Klasnić, I. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {299-312}, keywords = {emocionalna regulacija, roditeljska pona\v{s}anja, samopoimanje, socioemocionalna dobrobit, temperament}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece pred\v{s}kolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim \v{c}imbenicima}, keyword = {emocionalna regulacija, roditeljska pona\v{s}anja, samopoimanje, socioemocionalna dobrobit, temperament}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {299-312}, keywords = {emotional regulation, parental behaviors, self-concept, socioemotional well-being, temperament}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Socio-Emotional Well-Being, Resilience and Self-Concept of Children of Preschool Age – Association with Some Personal and Family Factors}, keyword = {emotional regulation, parental behaviors, self-concept, socioemotional well-being, temperament}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font