Pregled bibliografske jedinice broj: 1042112
Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima
Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 299-312 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1042112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima
(Socio-Emotional Well-Being, Resilience and Self-Concept of Children of Preschool Age – Association with Some Personal and Family Factors)
Autori
Šimić Šašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 299-312
ISBN
978-953-8115-68-4
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna regulacija ; roditeljska ponašanja ; samopoimanje ; socioemocionalna dobrobit ; temperament
(emotional regulation ; parental behaviors ; self-concept ; socioemotional well-being ; temperament)
Sažetak
Dobrobit je stanje optimalnoga psihološkoga funkcioniranja te je briga za dječju dobrobit primarni cilj svih oni koji brinu za djecu. I dok su istraživanja dobrobiti odraslih brojna, sasvim je drugačija situacija s istraživanjem dobrobiti djece. Predškolski period ključan je za razvoj i usavršavanje vještina koje će poslije biti važne za akademski i socijalni uspjeh, stoga je sasvim jasna potreba da se istražuju čimbenici dobrobiti i otpornosti djece te dobi. Zadovoljavajući odnosi s vršnjacima i drugim odraslim osobama, razumijevanje tuđih emocija, upravljanje vlastitim emocijama, empatija važne su socioemocionalne vještine. Laki temperament i društvenost, izazivanje pozitivnih emocija kod drugih, pozitivna slika o sebi, ustrajnost, znatiželja, empatija, samo su neke od karakteristike otporne djece, odnosno, zaštitni čimbenici koji potiču i održavaju zdrav razvoj. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati povezanost osobnih čimbenika kao što su: spol, temperament i emocionalna regulacija djeteta te nekih obiteljskih čimbenika kao što su: obrazovanje roditelja, roditeljska ponašanja i kompetentnost sa socioemocionalnom dobrobiti, otpornosti i samopoimanjem djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 391 dijete dobi od 5 do 7 godina. Pomoću Ljestvice socioemocionalne dobrobiti i otpornosti 123 odgojiteljice u dječjim vrtićima procijenile su dobrobit i otpornost djece. Također su, intervjuom s djecom, prikupile procjene o samopoimanju djece. Roditelji (većinom majke), procjenjivali su svoja ponašanja prema djetetu, roditeljsku kompetentnost, ali i temperament i regulaciju emocija svoje djece. Rezultati su pokazali niske koeficijente povezanosti socioemocionalne dobrobiti, otpornosti i samopoimanja djece s mjerenim osobnim i obiteljskim čimbenicima te su interpretirani u kontekstu razvojnih obilježja djece i metodoloških ograničenja (slaganja roditeljskih i odgojiteljskih procjena) istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija