Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1041708

Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske


Blažev, Mirta; Burušić, Josip
Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske // 20. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2016. str. 142-142 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1041708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske
(STEM school achievement educational inequality in different parts of Croatia)

Autori
Blažev, Mirta ; Burušić, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
20. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obrazovna nejednakost, školsko postignuće, STEM, vanjsko vrednovanje, osnovna škola
(gender inequality, school achievement, STEM, external evaluation, primary school)

Sažetak
Školska postignuća trebala bi biti funkcija talenta, ambicije i truda u školi, neovisno o raznim društvenim obilježjima pojedinca – SES- u, spolu i etnicitetu (Montt, 2011). Škole bi trebale pružiti jednake mogućnosti za učenjem i identificirati razlike među učenicima, kako bi se oni pošteno alocirali na tržište rada. Primjećeno je i smanjenje interesiranja učenika za obrazovna područja i zanimanja vezana uz prirodoslovlje, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku (STEM područje), posebice za pojedine skupine učenika – djevojčice i učenici nižeg SES-a (Museus, Palmer, Davis i Maramba, 2011 ; Pajares, 1996). Stoga, cilj ovog istraživanja je utvrditi prisutnosti obrazovne nejednakosti školskog postignuća u različitim dijelovima Hrvatske te obzirom na različite predmete (STEM i neSTEM) na završetku razredne i predmetne nastave u Hrvatskoj. Podaci korišteni u istraživanju su prikupljeni u okviru projekta Vanjskog vrednovanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj 2007./2008. godine (Burušić i sur., 2008). U istraživanju su sudjelovali svi učenici četvrtih i osmih razreda iz 844 redovite osnovne škole u Republici Hrvatskoj čije je postignuće mjereno na kraju razredne, tj. predmetne nastave (ukupni N=46196). Učenici su ispitani skupno i istovremeno u karakterističnim uvjetima za grupna testiranja u svim školama u Republici Hrvatskoj. Školsko postignuće je mjereno objektivnim papir-olovka ispitima znanja iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva, fizike, biologije, kemije, geografije, povijesti i integracije nastavnih sadržaja. Prosječan rezultat škole dobiven je kao aritmetička sredina prosječnih rezultata iz svih predmeta. Obrazovna nejednakost učeničkog postignuća pojedine županije i predmeta izračunata je preko koeficijenata varijabilnosti. Rezultati su pokazali kako je u razvijenijim županijama prisutnost obrazovne nejednakosti školskog postignuća manja nego u manje razvijenim županijama. Također, rezultati su pokazali kako je obrazovna nejednakost školskog postignuća veća u predmetima iz STEM kategorije naspram neSTEM predmeta kroz većinu županija, podjednako za razrednu i predmetnu nastavu. Ovakvi rezultati ukazuju na postojanje nešto veće obrazovne nejednakosti školskog postignuća u manje razvijenim područjima Republike Hrvatske kao i u STEM predmetima. Navedeno može ukazivati na nepostojanje jednakih obrazovnih mogućnosti u Hrvatskoj za sve učenike, zbog čega je potrebno osmisliti efektivan i efikasan obrazovan sustav koji će ujedno podržavati i socijalnu ravnopravnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Burušić (autor)

Avatar Url Mirta Blažev (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Blažev, Mirta; Burušić, Josip
Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske // 20. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2016. str. 142-142 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Blažev, M. & Burušić, J. (2016) Obrazovna nejednakost školskog postignuća STEM područja u različitim dijelovima Hrvatske. U: 20. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Bla\v{z}ev, Mirta and Buru\v{s}i\'{c}, Josip}, year = {2016}, pages = {142-142}, keywords = {obrazovna nejednakost, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, STEM, vanjsko vrednovanje, osnovna \v{s}kola}, title = {Obrazovna nejednakost \v{s}kolskog postignu\'{c}a STEM podru\v{c}ja u razli\v{c}itim dijelovima Hrvatske}, keyword = {obrazovna nejednakost, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, STEM, vanjsko vrednovanje, osnovna \v{s}kola}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bla\v{z}ev, Mirta and Buru\v{s}i\'{c}, Josip}, year = {2016}, pages = {142-142}, keywords = {gender inequality, school achievement, STEM, external evaluation, primary school}, title = {STEM school achievement educational inequality in different parts of Croatia}, keyword = {gender inequality, school achievement, STEM, external evaluation, primary school}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font