Pregled bibliografske jedinice broj: 1041684
Program profesionalnog razvoja u osnovnim školama - implementacija i učinkovitost
Program profesionalnog razvoja u osnovnim školama - implementacija i učinkovitost // Psihošpancir - tjedan psihologije / Bogdan, Andreja ; Plantak, Petra (ur.).
Varaždin: Društvo psihologa Varaždin, 2019. str. 3-3 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1041684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Program profesionalnog razvoja u osnovnim školama - implementacija i učinkovitost
(Career development program in primary schools - implementation and efficacy)
Autori
Blažev, Mirta ; Babarović, Toni ; Dević, Ivan ; Šverko, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Psihošpancir - tjedan psihologije
/ Bogdan, Andreja ; Plantak, Petra - Varaždin : Društvo psihologa Varaždin, 2019, 3-3
Skup
Psihošpancir 2019
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska; Varaždin, Hrvatska, 15.02.2019. - 18.02.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
profesionalni razvoj, osnovne škole, intervencijski program
(career development, primary schools, intervention program)
Sažetak
U našem obrazovnom sustavu učenici donose svoje prve profesionalne odluke već pred kraj osnovne škole – odabir srednjoškolskog obrazovanja. Ta im odluka, već u ranoj dobi, određuje profesionalni put koji je kasnije ponekad teško mijenjati. Međutim, istraživanja su pokazala da učenici u toj dobi ne poznaju dovoljno sebe, svoje interese, vrijednosti i svijet rada da bi donijeli informirane i zrele profesionalne odluke. Također, u našem obrazovnom sustavu rijetko postoji formalno organizirano profesionalno usmjeravanje unutar školskih ili predmetnih kurikuluma. Zato su često učenici prepušteni sami sebi ili sporadičnim intervencijama stručnih suradnika i/ili zainteresiranih učitelja. U svijetu se već dugi niz godina provode različite intervencijske aktivnosti, najčešće u vidu implementacije programa profesionalnog usmjeravanja i savjetovanja u škole kako bi se pomoglo učenicima da donesu što informiranije profesionalne odluke. U našem projektu bavili smo se implementacijom jednog programa profesionalnog razvoja u devet osnovnih škola na području grada Zagreba te utvrđivanjem njegovih učinaka na profesionalni razvoj učenika. U izlaganju ćemo prikazati kako smo koncipirali intervencijski program, kako je implementiran, na koje smo izazove naišli prilikom njegove implementacije te kakve implikacije dobiveni nalazi o njegovoj učinkovitosti imaju za obrazovnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb