Pregled bibliografske jedinice broj: 104149
Određenje, prevencija i tretman poremećaja u ponašanju djece i mladih
Određenje, prevencija i tretman poremećaja u ponašanju djece i mladih // Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta, 3 (2001), 3; 319-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, pregledni)
CROSBI ID: 104149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određenje, prevencija i tretman poremećaja u ponašanju djece i mladih
(Identification, prevention and treatment of behavioral disorders in children and adolescents)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija ; Bašić, Josipa
Izvornik
Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 3
(2001), 3;
319-340
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, pregledni
Ključne riječi
poremećaji u ponašanju; djeca i mladež; prevencija; detekcija; dijagnostika /procjena; tretman
(behavioral disorders; children and youth; prevention; detection; diagnosis/assessment; treatment)
Sažetak
Na sustavan i relativno sažet način čitatelju se želi približiti područje poremećaja u ponašanju djece i mladeži, kompleksno po oblicima ispoljavanja i determinantama pojave i razvoja, a štetno i opasno po samo dijete i njegovu sredinu. Pri tome se kreće od definiranja kriterija i procjena što su to poremećaji u ponašanju, kako se klasificiraju, što se pod tim pojmom podrazumijeva kod nas i u svijetu, te koji čimbenici, prema sada već brojnim rezultatima znanstvenih istraživanja, sudjeluju u njihovom nastanku, podržavanju i razvoju. S tim u svezi, jest pitanje ne samo prevencije nastanka te pojave, već adekvatnog tretmana, odnosno intervencija koje polučuju najučinkovitije rezultate. Stoga, da bi prevencija bila učinkovita, nužno je pobliže određenje subpopulacija ili pojedinaca u odnosu na njihove rizike i potrebe, te postavljanje adekvatne intervencije (univerzalne, selektivne ili indicirane preventivne intervencije). U odnosu na tretman djece i mladeži u radu se tom aspektu pristupa na više razina, uvažavajući nekoliko obvezatnih elemenata, kao što su: klijent i njegove potrebe, pomagač i njegov stil rada, ciljevi tretmana, potrebno vrijeme i psihosocijalni kontekst u kojem se tretman odvija, naravno i teorijski koncept i orijentacija značajni u kreaciji tretmanskih programa. Vezano uz kontinuum tretmanskih programa u radu se ukratko spominju neki modeli izvaninstitucionalnih, poluinstitucionalnih/dnevnih i institucionalnih programa. Posebni značaj pridaje se kvaliteti tretmanskog okruženja tretmanskih programa, te je navedeno niz elemenata koji pridonose toj kvaliteti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Demografija