Pregled bibliografske jedinice broj: 1041475
Primjena dvojnog stručnog obrazovanja i osposobljavanja za poduzetništvo u svjetlu iskustava iz Poljske
Primjena dvojnog stručnog obrazovanja i osposobljavanja za poduzetništvo u svjetlu iskustava iz Poljske // OBRAZOVANJE ZA PODUZETNIŠTVO / EDUCATION FOR ENTREPRENEURSHIP VOL9 NR2(2019), 9(2) (2019), 176-190 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1041475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena dvojnog stručnog obrazovanja i osposobljavanja za poduzetništvo u svjetlu iskustava iz Poljske
(The usage of dual vocational education and training for entrepreneurship in the light of experience from Poland)
Autori
Barišić, Anton Florijan ; Rybacka-Barišić, Joanna
Izvornik
OBRAZOVANJE ZA PODUZETNIŠTVO / EDUCATION FOR ENTREPRENEURSHIP VOL9 NR2(2019) (1849-7845) 9(2)
(2019);
176-190
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stručno osposobljavanje ; dualni sustav strukovnog osposobljavanja ; tržište
(vocational training ; dual vocational educational system ; labor market)
Sažetak
U nizu zemalja u Europi i svijetu strukovno obrazovanje i osposobljavanje temelji se na principu dualnog obrazovanja. To znači da učenici jedan dio svog obrazovanja i osposobljavanja provode u strukovnoj školi, a drugi dio u tvrtki koja je izravno uključena u njihove redovne radne aktivnosti. Bliska povezanost s radom podrazumijeva da je tranzicija od pripravnika do osposobljenog zaposlenika relativno lagana u usporedbi sa školskim strukovnim obrazovanjem, a kvalificirana radna snaga obrazovana putem sustava dualnog obrazovanja ima vrlo visoku mobilnost na tržištu rada. Dualno obrazovanje osigurava čvrste veze između obrazovnog sustava i tvrtke zbog sudjelovanja tvrtke u obrazovnim procesima. S druge strane, sustav dualnog obrazovanja je relativno jeftin način osposobljavanja kvalificirane u usporedbi sa školskim obrazovnim sustavima unutar strukovnog obrazovanja. U ovom radu su predstavljeni različiti pristupi strukovnom obrazovanje i osposobljavanju. Prikazani su osnovni modeli strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji se primjenjuju u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Engleskoj i Francuskoj. Analizirajući referentne modele strukovnog obrazovanja prikazan je sustav strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji je uvela i primjenjuje Poljska. Svrha rada je ilustrirati prakse različitih zemalja i usporediti ih s poljskim iskustvima u razvoju dualnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski