Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1041307

Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju


Jurkić Sviben, Tamara; Kalebić, Ana
Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 115-116 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1041307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju
(Development of Pre-Reading Skills with Music Motivation)

Autori
Jurkić Sviben, Tamara ; Kalebić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education / Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 115-116

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
fonološka svjesnost ; glazbena motivacija ; predčitačke vještine ; vještina čitanja
(musical motivation ; phonological awareness ; pre-reading skills ; reading skills)

Sažetak
Predčitačke vještine uvjet su za uspješno svladavanje početnog čitanja u okviru formalnog obrazovanja koje započinje u prvom razredu osnovne škole. Slušna i vidna obrada osnovne su predvještine koje dijete treba usvojiti kako bi ovladalo vještinom čitanja. Slušna obrada, osim što je važna za razvoj jezika, a uz vidnu obradu i za razvoj čitanja, presudna je i za razvoj fonološke svjesnosti, koja je pak ključna za uspješno ovladavanje početnim čitanjem. Dijete je razvilo fonološku svjesnost kada je osvijestilo da se rečenica sastoji od riječi, riječ od slogova, a slogovi od fonema (glasova). Mnogobrojna interdisciplinarna znanstvena istraživanja u području neuroznanosti, metodike hrvatskog jezika i glazbene pedagogije i umjetnosti potvrdila su pozitivan utjecaj glazbe na opći razvoj djeteta. Pozitivan utjecaj potvrđen je na kognitivnim, psihomotornim, socijalnim i emocionalnim aspektima razvoja. Glazbene aktivnosti i glazbena motivacija, u vrijeme kada dijete intenzivno ovladava jezikom, utječu na razvoj jezičnih sposobnosti i fonološke svjesnosti te jačaju osjećaj za ritam. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u razvoju fonološke svjesnosti pod utjecajem glazbene motivacije kod djece predškolske dobi. Nasumičnim odabirom (N = 28) djeca su podijeljena na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Kod eksperimentalne skupine istraživala se razina fonološke svjesnosti uz uvođenje glazbene motivacije, dok se u kontrolnoj skupini pratio razvoj fonološke svjesnosti bez uvođenja glazbene motivacije. U istraživanju su sudjelovala djeca polaznici Dječjeg vrtića Radost iz Splita jednako podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu, tako da je 6 dječaka i 8 djevojčica u eksperimentalnoj, a 8 dječaka i 6 djevojčica u kontrolnoj skupini. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da djeca postižu bolje rezultate na finalnom nego na inicijalnom testiranju, kao i da djeca iz eksperimentalne skupine pokazuju veći stupanj napretka unutar svoje skupina na finalnom testiranju, u odnosu na kontrolnu skupinu. Također, djeca obuhvaćena ovim istraživanjem uspješnije rješavaju zahtjevnije zadatke fonološke svjesnosti od onih jednostavnijih. Dobiveni rezultati ograničene su relevantnosti zbog malog uzorka ispitanika i zbog kratkoga vremenskog perioda u kojem je istraživanje provedeno, stoga smatramo da bi podatci bili relevantniji kada bi ispitivanje bilo provedeno na većem broju ispitanika i u dužem vremenskom razdoblju (jedna pedagoška godina).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tamara Jurkić Sviben (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurkić Sviben, Tamara; Kalebić, Ana
Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 115-116 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Jurkić Sviben, T. & Kalebić, A. (2019) Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju. U: Kolar Billege, M. (ur.)Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education.
@article{article, author = {Jurki\'{c} Sviben, Tamara and Kalebi\'{c}, Ana}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {115-116}, keywords = {fonolo\v{s}ka svjesnost, glazbena motivacija, pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, vje\v{s}tina \v{c}itanja}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Razvoj pred\v{c}ita\v{c}kih vje\v{s}tina uz glazbenu motivaciju}, keyword = {fonolo\v{s}ka svjesnost, glazbena motivacija, pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, vje\v{s}tina \v{c}itanja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jurki\'{c} Sviben, Tamara and Kalebi\'{c}, Ana}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {115-116}, keywords = {musical motivation, phonological awareness, pre-reading skills, reading skills}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Development of Pre-Reading Skills with Music Motivation}, keyword = {musical motivation, phonological awareness, pre-reading skills, reading skills}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font