Pregled bibliografske jedinice broj: 1041305
Glazbena umjetnost i obrazovanje u školovanju učitelja i odgojitelja u Zagrebu, Petrinji i Čakovcu od kraja 19. stoljeća do današnjih dana
Glazbena umjetnost i obrazovanje u školovanju učitelja i odgojitelja u Zagrebu, Petrinji i Čakovcu od kraja 19. stoljeća do današnjih dana // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Perspektive suvremenog glazbenog odgoja i obrazovanja / The Perspectives of Contemporary Music Education / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 220-221 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1041305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena umjetnost i obrazovanje u školovanju učitelja i odgojitelja u Zagrebu, Petrinji i Čakovcu od kraja 19. stoljeća do današnjih dana
(Music Appreciation and Education in Teacher and Educators' Schooling in Zagreb, Petrinja and Čakovec from the Late 19th Century Until Today)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Perspektive suvremenog glazbenog odgoja i obrazovanja / The Perspectives of Contemporary Music Education
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 220-221
ISBN
978-953-8115-65-3
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje učitelja i odgojitelja, glazbeni pedagozi, hrvatska glazbena pedagogija, glazbeni predmeti
(Croatian music pedagogy ; music pedagogue ; music couses ; teacher and educator music education)
Sažetak
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu osnovan je pod tim imenom 2. veljače 2006. godine kao sljednik Više pedagoške škole u Zagrebu, Visoke pedagoške škole, Više pedagoške škole, Pedagoške akademije, Filozofskoga fakulteta – Pedagogijske znanosti i Učiteljske akademije. Visokoškolska izobrazba učitelja u Hrvatskoj započela je osnivanjem dvogodišnjega studija na Višoj pedagoškoj školi u Zagrebu 15. studenoga 1919. iako je tradicija obrazovanja učitelja i odgojitelja na području sjeverne Hrvatske puno duža. Zagreb je dobio prvu učiteljsku školu 1849., Petrinja je dobila prvo Učiteljsko učilište 1. listopada 1862., a Čakovec 1879. godine. Godine 1968. započinje i studij za odgojitelje u predškolskom odgoju kao sljednik Škole za odgajatelje. Uredbom Vlade Republike Hrvatske od 10. travnja 1997. godine ponovno se osnivaju Visoka učiteljska škola u Čakovcu i Visoka učiteljska škola u Petrinji koje su Odlukom Senata Sveučilišta u Zagrebu od 13. veljače 2007. godine pripojene Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Kroz proteklo stogodišnje razdoblje sastavni dio obrazovanja učitelja i odgojitelja bilo je i obrazovanje u području glazbe kao jedne od važnih odgojno-obrazovnih komponenti ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja te odgoja i obrazovanja učenika osnovnoškolske dobi. Učitelji i odgojitelji su tijekom svoga školovanja poučavani glazbenoj umjetnosti i kulturi kroz glazbene predmete i kolegije različitih naziva, a predavali su ih znameniti glazbeno-pedagoški djelatnici koji su ostavili veliki trag u povijesti hrvatske glazbe i hrvatske glazbene pedagogije (Lovro Županović, Nikša Njirić, Adalbert Marković, Joža Požgaj, Vladimir Stahuljak, Višnja Manasteriotti, Vera Makjanić i dr.). Cilj ovoga rada je dati pregled glazbenog obrazovanja učitelja i odgojitelja u Zagrebu, Petrinji i Čakovcu te uči u trag glazbenim imenima koji su poučavali glazbenu kulturu, povijest glazbe te temeljne vještine pjevanja i sviranja. Također će se sustavno kronološki pratiti nazivlje glazbenih predmeta i kolegija te kroz dostupni arhivski materijal sadržaj istih. Time će po prvi puta u povijesti glazbenog obrazovanja učitelja i odgojitelja u Zagrebu, Petrinji i Čakovcu, biti sintetizirani dostupni arhivski podatci o kontinuitetu glazbenog obrazovanja i sadržaju glazbenog poučavanja tijekom njihova školovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Kroatologija