Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1041276

Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?


Klasnić, Irena; Đuranović, Marina; Ninčević, Marjan
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? // Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019. str. 120-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1041276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?
(Challenges of transition from kindergarten to school – can we do better?)

Autori
Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Ninčević, Marjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt - Subotica : Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019, 120-128

ISBN
978-86-87095-87-8

Skup
13. međunarodna znanstvena konferencija ; 8. međunarodna metodička konferencija ; 6. konferencija „IKT u obrazovanju” Mobilnost

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 17.10.2019. - 19.10.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijete ; odgojno-obrazovni sustav ; škola ; učenik ; vrtić
(child ; educational system ; kindergarten, school ; student)

Sažetak
Rano djetinjstvo jedno je od najznačajnijih razvojnih razdoblja djeteta. To je vrijeme intenzivnog tjelesnog, intelektualnog, moralnog, emocionalnog i socijalnog rasta i razvoja. Ono predstavlja temelj za budući razvoj djeteta. Rano djetinjstvo je životni period u kojem dijete nema formalnih obveza. To je vrijeme igre, najučestalije i najomiljenije dječje aktivnosti. Treba ju shvatiti vrlo ozbiljno. Ona djeci pruža neslućene mogućnosti: u igri se mašta, pretvara, eksperimentira, upoznaje svijet u sebi i oko sebe. Igra je poligon za usvajanje i vježbanje brojnih životnih vještina: pregovaranja, dogovaranja, surađivanja, rješavanja problema. U igri se razvija sposobnost usmjeravanja i održavanja pažnje, razmišljanja, upoznaju se novi objekti i njihove funkcije, uspostavljaju uzročno- posljedične veze, analizira, klasificira, sintetizira kako bi se stekli brojni koncepti poput vremena, prostora, boje, oblika, volumena. Igrajući se djeca uče i zaista uživaju u tome. Prijelaz iz vrtića u školu iznimno je značajan trenutak u životu djeteta, ali i njemu bliskih osoba. Popraćen je burnim emocijama, koje mogu biti pozitivne, gotovo euforične, ali i negativnog predznaka. Polaskom u školu dijete poprima novu ulogu i postaje učenik te ga se promatra kroz prizmu novih obveza koje pred njega postavlja školsko okruženje. Odgojno-obrazovni sustav trebao bi pružiti mogućnost kontinuiranog prelaska iz jednog dijela sustava u drugi, no zbog diskrepancije u funkcioniranju, zahtjevima i očekivanjima vrtića i škole često nije tako. Upravo stoga postoji potreba znatnog iskoraka ka kvalitetnijim rješenjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

magister.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Klasnić, Irena; Đuranović, Marina; Ninčević, Marjan
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? // Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019. str. 120-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Klasnić, I., Đuranović, M. & Ninčević, M. (2019) Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?. U: Borsos, É., Horák, R., Kovács, C. & Námesztovszki, Z. (ur.)Mobilnost.
@article{article, author = {Klasni\'{c}, Irena and \DJuranovi\'{c}, Marina and Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, year = {2019}, pages = {120-128}, keywords = {dijete, odgojno-obrazovni sustav, \v{s}kola, u\v{c}enik, vrti\'{c}}, isbn = {978-86-87095-87-8}, title = {Izazovi prijelaza iz vrti\'{c}a u \v{s}kolu - mo\v{z}emo li bolje?}, keyword = {dijete, odgojno-obrazovni sustav, \v{s}kola, u\v{c}enik, vrti\'{c}}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Novom Sadu ; U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Klasni\'{c}, Irena and \DJuranovi\'{c}, Marina and Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, year = {2019}, pages = {120-128}, keywords = {child, educational system, kindergarten, school, student}, isbn = {978-86-87095-87-8}, title = {Challenges of transition from kindergarten to school – can we do better?}, keyword = {child, educational system, kindergarten, school, student}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Novom Sadu ; U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font