Pregled bibliografske jedinice broj: 1041276
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? // Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019. str. 120-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1041276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?
(Challenges of transition from kindergarten to school – can we do better?)
Autori
Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mobilnost
/ Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt - Subotica : Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019, 120-128
ISBN
978-86-87095-87-8
Skup
13. međunarodna znanstvena konferencija ; 8. međunarodna metodička konferencija ; 6. konferencija „IKT u obrazovanju” Mobilnost
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 17.10.2019. - 19.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete ; odgojno-obrazovni sustav ; škola ; učenik ; vrtić
(child ; educational system ; kindergarten, school ; student)
Sažetak
Rano djetinjstvo jedno je od najznačajnijih razvojnih razdoblja djeteta. To je vrijeme intenzivnog tjelesnog, intelektualnog, moralnog, emocionalnog i socijalnog rasta i razvoja. Ono predstavlja temelj za budući razvoj djeteta. Rano djetinjstvo je životni period u kojem dijete nema formalnih obveza. To je vrijeme igre, najučestalije i najomiljenije dječje aktivnosti. Treba ju shvatiti vrlo ozbiljno. Ona djeci pruža neslućene mogućnosti: u igri se mašta, pretvara, eksperimentira, upoznaje svijet u sebi i oko sebe. Igra je poligon za usvajanje i vježbanje brojnih životnih vještina: pregovaranja, dogovaranja, surađivanja, rješavanja problema. U igri se razvija sposobnost usmjeravanja i održavanja pažnje, razmišljanja, upoznaju se novi objekti i njihove funkcije, uspostavljaju uzročno- posljedične veze, analizira, klasificira, sintetizira kako bi se stekli brojni koncepti poput vremena, prostora, boje, oblika, volumena. Igrajući se djeca uče i zaista uživaju u tome. Prijelaz iz vrtića u školu iznimno je značajan trenutak u životu djeteta, ali i njemu bliskih osoba. Popraćen je burnim emocijama, koje mogu biti pozitivne, gotovo euforične, ali i negativnog predznaka. Polaskom u školu dijete poprima novu ulogu i postaje učenik te ga se promatra kroz prizmu novih obveza koje pred njega postavlja školsko okruženje. Odgojno-obrazovni sustav trebao bi pružiti mogućnost kontinuiranog prelaska iz jednog dijela sustava u drugi, no zbog diskrepancije u funkcioniranju, zahtjevima i očekivanjima vrtića i škole često nije tako. Upravo stoga postoji potreba znatnog iskoraka ka kvalitetnijim rješenjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb