Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1041151

Sudjelovanje djece i mladih u istraživanju dobrobiti: kvalitativna analiza


Brajša-Žganec, Andreja; Franc, Renata; Kaliterna Lipovčan, Ljiljana; Dević, Ivan; Tadić Vujčić, Maja; Babarović, Toni
Sudjelovanje djece i mladih u istraživanju dobrobiti: kvalitativna analiza // Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, 30 (2019), 351-376 doi:10.21857/mnlqgc0p6y (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1041151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sudjelovanje djece i mladih u istraživanju dobrobiti: kvalitativna analiza
(Participation of children and young people in well-being research: a qualitative analysis)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Franc, Renata ; Kaliterna Lipovčan, Ljiljana ; Dević, Ivan ; Tadić Vujčić, Maja ; Babarović, Toni

Izvornik
Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin (0352-9509) 30 (2019); 351-376

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dobrobit ; djeca i mladi ; kvalitativno istraživanje ; etička pitanja
(well-being ; children and young people ; qualitative research ; ethical issues)

Sažetak
Cilj projekta Razvoja kohortnog longitudinalnog istraživanja (ECDP), financiranog u okviru OBZOR2020 programa Europske Komisije je razviti konkretne modele nove europske istraživačke infrastrukture za koordinaciju budućeg velikog europskog kohortnog 25 godišnjeg longitudinalnog istraživanja o dobrobiti djece i mladih. ECDP projekt usmjeren je na uspostavljanje uspješne istraživačke infrastrukture i budućeg EuroCohort istraživanja kroz: (a) razvijanje podrške među ključnim donositeljima politika te nacionalnim agencijama zaduženima za financiranje istraživačkih infrastruktura i anketnih prikupljanja podataka ; (b) razvijanje znanstveno izvrsnog nacrta budućeg longitudinalnog anketnog istraživanja ; te (c) uspostavljanje stabilnog operativnog okvira koji jamči logističku opstojnost budućeg EuroCohort istraživanja. Cilj jedne dionice projekta je oformiti savjetodavnu grupu djece (CYPAG) te kroz fokusne grupe utvrditi dječju perspektivu o dobrobiti, što im znači riječ “dobrobit”, što pod tim pojmom podrazumijevaju, kao i njihovo razumijevanje etičkih pitanja u longitudinalnim istraživanjima dobrobiti djece. S dvadesetak djece, starosti od 10 do 15 godina, predstavnicima različitih posebno angažiranih skupina djece u različitim područjima od tehničkih, sportskih do prirodoslovnih i društvenih, odnosno djece uključene u nacionalne i lokalne relevantne organizacije, djece iz vijeća učenika, djece iz dječjeg gradskog vijeća, djece iz relevantnih nevladinih organizacija, te djece uključene u sportske organizacije, održane su tri fokusne grupe. Dio djece pripada skupinama kao što su: djeca iz manjinskih skupina, djeca rastavljenih roditelja, djeca iz jednoroditeljskih obitelji, djeca iz udomiteljskih obitelji, djeca s poteškoćama, djeca s kroničnim bolestima, te djeca koja žive u siromaštvu. Prikazani su rezultati kvalitativnog istraživanja o tome kako djeca doživljavaju različite aspekte dobrobiti i što smatraju najvažnijim čimbenicima koji utječu na njihovu dobrobit, kako bi se prema njihovom mišljenju trebala izvoditi longitudinalna istraživanja dobrobiti djece te kako uključiti djecu u longitudinalna istraživanja dobrobiti, koja ih etička pitanja u provođenju longitudinalnih istraživanja s djecom najviše brinu i kako bi ih oni riješili. Dobiveni rezultati pokazuju da djeca i mladi svojim razumijevanjem dobrobiti te načinom naglašavanja važnosti vođenja računa o privatnosti i pravima djece i mladih kao sudionika znanstvenih istraživanja mogu značajno doprinijeti kvaliteti istraživanja dobrobiti, stoga ih je iznimno važno i korisno uključiti aktivno u planiranje i provođenje longitudinalnog istraživanja dobrobiti djece i mladih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
H2020-777449 ECDP

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Brajša-Žganec, Andreja; Franc, Renata; Kaliterna Lipovčan, Ljiljana; Dević, Ivan; Tadić Vujčić, Maja; Babarović, Toni
Sudjelovanje djece i mladih u istraživanju dobrobiti: kvalitativna analiza // Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, 30 (2019), 351-376 doi:10.21857/mnlqgc0p6y (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Brajša-Žganec, A., Franc, R., Kaliterna Lipovčan, L., Dević, I., Tadić Vujčić, M. & Babarović, T. (2019) Sudjelovanje djece i mladih u istraživanju dobrobiti: kvalitativna analiza. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, 30, 351-376 doi:10.21857/mnlqgc0p6y.
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Franc, Renata and Kaliterna Lipov\v{c}an, Ljiljana and Devi\'{c}, Ivan and Tadi\'{c} Vuj\v{c}i\'{c}, Maja and Babarovi\'{c}, Toni}, year = {2019}, pages = {351-376}, DOI = {10.21857/mnlqgc0p6y}, keywords = {dobrobit, djeca i mladi, kvalitativno istra\v{z}ivanje, eti\v{c}ka pitanja}, journal = {Radovi Zavoda za znanstveni rad Vara\v{z}din}, doi = {10.21857/mnlqgc0p6y}, volume = {30}, issn = {0352-9509}, title = {Sudjelovanje djece i mladih u istra\v{z}ivanju dobrobiti: kvalitativna analiza}, keyword = {dobrobit, djeca i mladi, kvalitativno istra\v{z}ivanje, eti\v{c}ka pitanja} }
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Franc, Renata and Kaliterna Lipov\v{c}an, Ljiljana and Devi\'{c}, Ivan and Tadi\'{c} Vuj\v{c}i\'{c}, Maja and Babarovi\'{c}, Toni}, year = {2019}, pages = {351-376}, DOI = {10.21857/mnlqgc0p6y}, keywords = {well-being, children and young people, qualitative research, ethical issues}, journal = {Radovi Zavoda za znanstveni rad Vara\v{z}din}, doi = {10.21857/mnlqgc0p6y}, volume = {30}, issn = {0352-9509}, title = {Participation of children and young people in well-being research: a qualitative analysis}, keyword = {well-being, children and young people, qualitative research, ethical issues} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font