Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1041044

Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju


Trtanj, Ivana
Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju // Jezikoslovlje, 20 (2019), 3; 583-601 doi:10.29162/jez.2019.21 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1041044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju
(The organisation of narrative discourse: anaphora and cohesion in children’s narration)

Autori
Trtanj, Ivana

Izvornik
Jezikoslovlje (1331-7202) 20 (2019), 3; 583-601

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dječja pripovjedna sposobnost ; pripovjedni diskurs ; predškolska i školska dob ; anafora ; kohezija.
(children’s narrative ability ; narrative discourse ; children of preschool age ; children of school age ; anaphora ; cohesion)

Sažetak
U ovom se radu opisuje razvoj dječje pripovjedne sposobnosti i to kroz analizu uporabu anafore u funkciji stvaranja kohezivnoga diskursa. Istraživačka su pitanja usredotočena na to jesu li zamjenice i elipse koje rabe četverogodišnjaci i desetogodišnjaci u koreferentnom odnosu s antecedentom na koji se odnose, kada se javljaju koreferentni odnosi unutar rečenice te koja je vrsta koreferentne veze najčešća. Rezultati našega istraživanja potvrdili su pretpostavke da djeca prije šeste godine ne koreferiraju zamjenice i elipse s antecedentom na kojega se odnose te da se koreferentne veze unutar rečenice povećavaju s porastom kronološke dobi. Također, istraživanje je potvrdilo da je najčešća vrsta koreferentnih veza subjekt – subjekt.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Trtanj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Trtanj, Ivana
Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju // Jezikoslovlje, 20 (2019), 3; 583-601 doi:10.29162/jez.2019.21 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Trtanj, I. (2019) Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju. Jezikoslovlje, 20 (3), 583-601 doi:10.29162/jez.2019.21.
@article{article, author = {Trtanj, Ivana}, year = {2019}, pages = {583-601}, DOI = {10.29162/jez.2019.21}, keywords = {dje\v{c}ja pripovjedna sposobnost, pripovjedni diskurs, pred\v{s}kolska i \v{s}kolska dob, anafora, kohezija.}, journal = {Jezikoslovlje}, doi = {10.29162/jez.2019.21}, volume = {20}, number = {3}, issn = {1331-7202}, title = {Organizacija pripovjednoga diskursa: anafora i kohezija u dje\v{c}jem pripovijedanju}, keyword = {dje\v{c}ja pripovjedna sposobnost, pripovjedni diskurs, pred\v{s}kolska i \v{s}kolska dob, anafora, kohezija.} }
@article{article, author = {Trtanj, Ivana}, year = {2019}, pages = {583-601}, DOI = {10.29162/jez.2019.21}, keywords = {children’s narrative ability, narrative discourse, children of preschool age, children of school age, anaphora, cohesion}, journal = {Jezikoslovlje}, doi = {10.29162/jez.2019.21}, volume = {20}, number = {3}, issn = {1331-7202}, title = {The organisation of narrative discourse: anaphora and cohesion in children’s narration}, keyword = {children’s narrative ability, narrative discourse, children of preschool age, children of school age, anaphora, cohesion} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font