Pregled bibliografske jedinice broj: 1040947
Mentorstvo u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara prvostupnica
Mentorstvo u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara prvostupnica, 2015., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1040947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mentorstvo u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara prvostupnica
(Mentoring in the Professional Training of Bachelor Nurses)
Autori
Režić Slađana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
40
Mentor
Gordana Pavleković
Ključne riječi
stilovi mentoriranja, sestrinstvo, uloga mentora
(mentoring styles, nursing, mentor role)
Sažetak
Mentorstvo je kompleksan, interaktivan proces koji se odvija između pojedinaca različite razine iskustva i stručnosti, u kojem stručnjak (mentor) daje podršku kolegi ili kolegici (mentorirani) s ciljem postizanja učinkovitosti i kvalitete osobnog rada, profesionalnog napredovanja i doprinosa kvaliteti ustanove u kojoj radi. Mentori mogu imati različite stilove mentoriranja koji se prepoznaju kao: (1) opušteni stil, (2) stil aktivnog slušanja, (3) stil propisivanja, (4) stil savjetnika te (5) stil suradnje. U dostupnoj literaturi nema istraživanja o stilovima mentorstva u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara prvostupnica. Cilj: Cilj rada bio je ispitati stilove mentoriranja u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara prvostupnica te utvrditi povezanost stila s obilježjima mentora prema njihovoj stručnoj spremi, mjestu rada, godinama radnog iskustva te godini na kojoj mentorira kolegicu ili kolegu u zdravstvenoj ustanovi. Ispitanici i metode: Ispitanici (62 ispitanika) su bili mentori medicinskih sestara prvostupnica koje je imenovalo Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu kao podršku njihovom profesionalnom razvoju u zdravstvenim ustanovama na početku karijere. Instrument je bila validirana anketa (MINT Mentoring Styles) korištena u drugim međunarodnim studijama. Rezultati: Rezultati pokazuju da najveći broj mentora (34 ispitanika-mentora) u svom radu koristi stil suradnje, zatim stil savjetnika (16), stil aktivnog slušanja (2), dok niti jedan mentor nema opušteni stil. Nije utvrđena statistički značajna razlika (p<0, 05) u povezanosti stila mentoriranja i dužine radnog staža mentora te godine na kojoj su mentor i mentorirana medicinska sestra u zajedničkoj suradnji. Međutim, utvrđena je značajna razlika s obzirom na stručnu spremu mentora te mjesto rada: mentori koji mentoriraju medicinske sestre sa završenom preddiplomskom edukacijom imaju višu razinu stila savjetnika i stila suradnje u odnosu na mentore medicinskih sestara sa završenim diplomskim studijem. Također, mentori koji rade na bolničkim odjelima i u primarnoj zaštiti imaju više razine stila suradnje nego li mentori u intenzivnoj skrbi. Zaključak: Mentorstvo ima dugu tradiciju u sestrinstvu. Formalno imenovani mentori imaju različite stilove mentoriranja te je važno osvijestiti osobni mentorski stil kao preduvjet učinkovitog rada s mladima u procesu profesionalnog osposobljavanja. Na području mentorskog rada u zdravstvenoj djelatnosti potrebna su daljnja istraživanja kao osnova za izradu formalnog programa edukacije budućih mentora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb