Pregled bibliografske jedinice broj: 1040917
Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija
Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za odgojitelje, Zadar
CROSBI ID: 1040917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija
(Animated movie and developing creativity of preschool children through the media)
Autori
Zdunić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za odgojitelje
Mjesto
Zadar
Datum
30.10
Godina
2019
Stranica
69
Mentor
Đira, Marina
Ključne riječi
animirani film, dječji vrtić, medijska pismenost, nijemi film, odgojitelj, optičke igračke, slikovnica
(animated movie, kindergarten, media literacy, silent film, preschool teachers, optical toys, picture books)
Sažetak
Ovaj se rad temelji na teorijskom i praktičnom istraživanju vezanom uz animirani film i na mogućnostima njegove primjene u aktivnostima s djecom predškolske dobi u svrhu razvijanja njihove kreativnosti. Prvi dio rada odnosi se na teorijsko istraživanje područja animiranog film (definicija animacije i animiranog filma, razvoj, vrste i formalne karakteristike animiranog filma, mediji putem kojih se danas animirani filmovi najčešće konzumiraju te njegov značaj u životu djece). Drugi dio rada odnosi se na praktično istraživanje vezano uz animirani film, a realizirano je s djecom predškolske (ili uglavnom predškolske) dobi, polaznicima mješovite odgojne skupine u područnom objektu „Jazine“ dječjeg vrtića „Sunce“ u Zadru tijekom svibnja i lipnja pedagoške godine 2018./2019. U okviru tog praktičnog dijela istraživanja izvodile su se sljedeće aktivnosti: izrada flip-book-a, izrada optičkih igračaka (zoetrop i taumatrop), izrada animiranog filma u tehnici stop animacije čemu je prethodilo osmišljavanje scenarija, izrada scenografije te rekvizita, uspoređivanje animiranog filma i slikovnice, gledanje i uspoređivanje crno-bijelih filmova i filmova u boji. Ovako sveobuhvatnim pristupom, osim što je dan širi uvid u područje animiranog filma, podcrtana je važnost razvoja medijske pismenosti kod djece od najranije dobi kao i razvoja njihovog kritičkog pristupa medijima. Uz to, opisano je i nekoliko zanimljivih formi optičkih igračaka i vrsta animiranog filma poput stop animacije koje odgojitelju mogu poslužiti kao poticaj u radu. Praktični dio se temelji na aktivnom iskustvenom učenju kroz istraživanje i dubinsko promišljanje o sadržajima koje su djeca pročitala, pogledala, fotografirala ili izradila, a opisano je nekoliko načina na koje se djecu može upoznati s tim medijem, kao i iskustva njegove praktične primjene u vrtiću. Iz rezultata tih opisanih aktivnosti vidljivo je da animirani film kao tema i poticaj u radu s djecom doprinosi njihovom dubljem razumijevanju tog medija s kojim se svakodnevno susreću, razlikovanju stvarnosti i medijske slike stvarnosti te razvoju kritičkog promišljanja, a osobito razvoju njihove kreativnosti u praktičnom likovnom stvaralaštvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti