Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1040917

Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija


Zdunić, Anita
Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za odgojitelje, Zadar


CROSBI ID: 1040917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija
(Animated movie and developing creativity of preschool children through the media)

Autori
Zdunić, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za odgojitelje

Mjesto
Zadar

Datum
30.10

Godina
2019

Stranica
69

Mentor
Đira, Marina

Ključne riječi
animirani film, dječji vrtić, medijska pismenost, nijemi film, odgojitelj, optičke igračke, slikovnica
(animated movie, kindergarten, media literacy, silent film, preschool teachers, optical toys, picture books)

Sažetak
Ovaj se rad temelji na teorijskom i praktičnom istraživanju vezanom uz animirani film i na mogućnostima njegove primjene u aktivnostima s djecom predškolske dobi u svrhu razvijanja njihove kreativnosti. Prvi dio rada odnosi se na teorijsko istraživanje područja animiranog film (definicija animacije i animiranog filma, razvoj, vrste i formalne karakteristike animiranog filma, mediji putem kojih se danas animirani filmovi najčešće konzumiraju te njegov značaj u životu djece). Drugi dio rada odnosi se na praktično istraživanje vezano uz animirani film, a realizirano je s djecom predškolske (ili uglavnom predškolske) dobi, polaznicima mješovite odgojne skupine u područnom objektu „Jazine“ dječjeg vrtića „Sunce“ u Zadru tijekom svibnja i lipnja pedagoške godine 2018./2019. U okviru tog praktičnog dijela istraživanja izvodile su se sljedeće aktivnosti: izrada flip-book-a, izrada optičkih igračaka (zoetrop i taumatrop), izrada animiranog filma u tehnici stop animacije čemu je prethodilo osmišljavanje scenarija, izrada scenografije te rekvizita, uspoređivanje animiranog filma i slikovnice, gledanje i uspoređivanje crno-bijelih filmova i filmova u boji. Ovako sveobuhvatnim pristupom, osim što je dan širi uvid u područje animiranog filma, podcrtana je važnost razvoja medijske pismenosti kod djece od najranije dobi kao i razvoja njihovog kritičkog pristupa medijima. Uz to, opisano je i nekoliko zanimljivih formi optičkih igračaka i vrsta animiranog filma poput stop animacije koje odgojitelju mogu poslužiti kao poticaj u radu. Praktični dio se temelji na aktivnom iskustvenom učenju kroz istraživanje i dubinsko promišljanje o sadržajima koje su djeca pročitala, pogledala, fotografirala ili izradila, a opisano je nekoliko načina na koje se djecu može upoznati s tim medijem, kao i iskustva njegove praktične primjene u vrtiću. Iz rezultata tih opisanih aktivnosti vidljivo je da animirani film kao tema i poticaj u radu s djecom doprinosi njihovom dubljem razumijevanju tog medija s kojim se svakodnevno susreću, razlikovanju stvarnosti i medijske slike stvarnosti te razvoju kritičkog promišljanja, a osobito razvoju njihove kreativnosti u praktičnom likovnom stvaralaštvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marina Đira (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zdunić, Anita
Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za odgojitelje, Zadar
Zdunić, A. (2019) 'Animirani film i razvoj kreativnosti predškolske djece putem medija', diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za odgojitelje, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zduni\'{c}, Anita}, year = {2019}, pages = {69}, keywords = {animirani film, dje\v{c}ji vrti\'{c}, medijska pismenost, nijemi film, odgojitelj, opti\v{c}ke igra\v{c}ke, slikovnica}, title = {Animirani film i razvoj kreativnosti pred\v{s}kolske djece putem medija}, keyword = {animirani film, dje\v{c}ji vrti\'{c}, medijska pismenost, nijemi film, odgojitelj, opti\v{c}ke igra\v{c}ke, slikovnica}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zduni\'{c}, Anita}, year = {2019}, pages = {69}, keywords = {animated movie, kindergarten, media literacy, silent film, preschool teachers, optical toys, picture books}, title = {Animated movie and developing creativity of preschool children through the media}, keyword = {animated movie, kindergarten, media literacy, silent film, preschool teachers, optical toys, picture books}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font