Pregled bibliografske jedinice broj: 1040908
Tradicionalne hrvatske igračke kao poticaj u nastavi Likovne kulture
Tradicionalne hrvatske igračke kao poticaj u nastavi Likovne kulture, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za učitelje, Zadar
CROSBI ID: 1040908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicionalne hrvatske igračke kao poticaj u nastavi Likovne kulture
(Traditional Croatian Toys as a motivation in the Arts education)
Autori
Vrkić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za učitelje
Mjesto
Zadar
Datum
04.07
Godina
2019
Stranica
87
Mentor
Đira, Marina
Ključne riječi
kulturna baština, nematerijalna kulturna baština, tradicionalne hrvatske igračke, Likovna kulturna, Nastavni plan i program
(cultural heritage, intangible cultural heritage, Traditional Croatian Toys, Art, Curriculum)
Sažetak
U ovom radu se nastoji osvrnuti na važnost kulturne baštine Hrvatske, tj. one nematerijalne, te pobuditi svijest za očuvanjem iste. Hrvatske tradicionalne igračke sadrže velik opus igračaka od kojih se najviše njih čuva u Etnografskom muzeju u Zagrebu. Većina hrvatskih igračaka se više danas ne proizvodi, dok je tek izrada drvenih igračaka Hrvatskog zagorja sačuvana do danas i uvrštena na UNESCO-ov Reprezentativni popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva. Kod djece je potrebno pobuditi svijest o bogatstvu kulturne baštine kako Hrvatske, tako i drugih krajeva svijeta. U okviru Nastavnog plana i programa za Likovnu kulturu u razrednoj nastavi hrvatske tradicionalne igračke kao poticaj se mogu upotrijebiti u gotovo svim temama. U provedenom istraživanju sudjelovali su učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Kroz motive tradicionalnih hrvatskih igračaka, koje su učenicima relativno nepoznate, nastojalo se obraditi određene teme Nastavnog plana i programa s područja Primijenjene umjetnosti – Dizajna, te utvrditi hoće li te igračke poticajno djelovati na učenike ili ne, kao i pobuditi svijest za očuvanjem kulturne baštine kod učenika. Učenici su u ovom istraživanju imali priliku vidjeti fotografije igračaka koje su se nekada izrađivale ručno, a neke od njih se proizvode i danas. Većina učenika prikazane igračke ipak nikada nije imala prilike vidjeti uživo. Učenici su tako imali priliku saznati nešto o prikazanoj hrvatskoj igrački, ali i specifičnostima kraja iz kojeg dolaze. U nastavu bi trebalo uvesti što više posjeta muzejima i drugim kulturnim mjestima koja će poticajno djelovati na učenike, te u njima pobuditi svijest za očuvanjem baštine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti