Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1040776

Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika


Milić, Marija
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika // Ljetopis socijalnog rada, 27 (2020), 1; 113-150 doi:10.3935/ljsr.v27i1.335 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1040776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika
(Perception of cyber-violence from the perspective of students and teachers)

Autori
Milić, Marija

Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 27 (2020), 1; 113-150

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
nasilje preko interneta, percipirana težina različitih oblika nasilja preko interneta, učenici, nastavnici
(cyber-violence, perceived severity of various forms of cyber-violence, students, teachers)

Sažetak
Percepcija nasilja preko interneta proučavana je ili iz perspektive učenika ili iz perspektive nastavnika. Konteksti koji su određivali ta dva smjera istraživanja bili su znatno različiti – učenička perspektiva je razmatrana radi određivanja ključnih dijelova definicije ovog nasilja ili je praćena perspektiva djece i mladih različitog statusa uključenosti u nasilje preko interneta. Nastavnička perspektiva razmatrana je u kontekstu njihove osviještenosti i procjene potreba za dodatnom edukacijom. Ovim se radom željelo usporediti percepciju nastavnika i učenika te usporediti percepciju učenika različite uključenosti u nasilje preko interneta. Nastavnici i učenici su procjenjivali težinu pojedinih nasilnih ponašanja preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 1133 osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (50, 6% učenica) i 334 nastavnika (80, 9% ženskih). Pokazalo se da nastavnici sva praćena ponašanja procjenjuju težim nego što ih procjenjuju učenici. Skupine različite uključenosti u nasilje se razlikuju na 12 od 23 praćena ponašanja na način da neuključeni praćena ponašanja procjenjuju težim nego počinitelji i/ili počinitelji/osobe koje su doživjele nasilje preko interneta. Učenice 21 od praćena 23 ponašanja procjenjuju težim nego učenici. Interakcijski učinci ukazuju da muški počinitelji procjenjuju ulazak na tuđe profile blažim u usporedbi s preostalih sedam skupina sudionika te da skupine muških počinitelja i počinitelja/osoba koje su doživjele nasilje preko interneta podcjenjuju težinu davanja anonimnih ružnih komentara u odnosu na preostalih šest skupina učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Milić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Milić, Marija
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika // Ljetopis socijalnog rada, 27 (2020), 1; 113-150 doi:10.3935/ljsr.v27i1.335 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Milić, M. (2020) Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika. Ljetopis socijalnog rada, 27 (1), 113-150 doi:10.3935/ljsr.v27i1.335.
@article{article, author = {Mili\'{c}, Marija}, year = {2020}, pages = {113-150}, DOI = {10.3935/ljsr.v27i1.335}, keywords = {nasilje preko interneta, percipirana te\v{z}ina razli\v{c}itih oblika nasilja preko interneta, u\v{c}enici, nastavnici}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v27i1.335}, volume = {27}, number = {1}, issn = {1846-5412}, title = {Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive u\v{c}enika i nastavnika}, keyword = {nasilje preko interneta, percipirana te\v{z}ina razli\v{c}itih oblika nasilja preko interneta, u\v{c}enici, nastavnici} }
@article{article, author = {Mili\'{c}, Marija}, year = {2020}, pages = {113-150}, DOI = {10.3935/ljsr.v27i1.335}, keywords = {cyber-violence, perceived severity of various forms of cyber-violence, students, teachers}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v27i1.335}, volume = {27}, number = {1}, issn = {1846-5412}, title = {Perception of cyber-violence from the perspective of students and teachers}, keyword = {cyber-violence, perceived severity of various forms of cyber-violence, students, teachers} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font