Pregled bibliografske jedinice broj: 1040776
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika // Ljetopis socijalnog rada, 27 (2020), 1; 113-150 doi:10.3935/ljsr.v27i1.335 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1040776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika
(Perception of cyber-violence from the perspective of students and teachers)
Autori
Milić, Marija
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 27
(2020), 1;
113-150
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
nasilje preko interneta, percipirana težina različitih oblika nasilja preko interneta, učenici, nastavnici
(cyber-violence, perceived severity of various forms of cyber-violence, students, teachers)
Sažetak
Percepcija nasilja preko interneta proučavana je ili iz perspektive učenika ili iz perspektive nastavnika. Konteksti koji su određivali ta dva smjera istraživanja bili su znatno različiti – učenička perspektiva je razmatrana radi određivanja ključnih dijelova definicije ovog nasilja ili je praćena perspektiva djece i mladih različitog statusa uključenosti u nasilje preko interneta. Nastavnička perspektiva razmatrana je u kontekstu njihove osviještenosti i procjene potreba za dodatnom edukacijom. Ovim se radom željelo usporediti percepciju nastavnika i učenika te usporediti percepciju učenika različite uključenosti u nasilje preko interneta. Nastavnici i učenici su procjenjivali težinu pojedinih nasilnih ponašanja preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 1133 osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (50, 6% učenica) i 334 nastavnika (80, 9% ženskih). Pokazalo se da nastavnici sva praćena ponašanja procjenjuju težim nego što ih procjenjuju učenici. Skupine različite uključenosti u nasilje se razlikuju na 12 od 23 praćena ponašanja na način da neuključeni praćena ponašanja procjenjuju težim nego počinitelji i/ili počinitelji/osobe koje su doživjele nasilje preko interneta. Učenice 21 od praćena 23 ponašanja procjenjuju težim nego učenici. Interakcijski učinci ukazuju da muški počinitelji procjenjuju ulazak na tuđe profile blažim u usporedbi s preostalih sedam skupina sudionika te da skupine muških počinitelja i počinitelja/osoba koje su doživjele nasilje preko interneta podcjenjuju težinu davanja anonimnih ružnih komentara u odnosu na preostalih šest skupina učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus