Pregled bibliografske jedinice broj: 1040730
Dravska zimska oaza (osvrt na izgradnju osječke Zimske luke)
Dravska zimska oaza (osvrt na izgradnju osječke Zimske luke) // Podravina : časopis za multidisciplinarna istraživanja, 18 (2019), 36; 21-32 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1040730 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dravska zimska oaza (osvrt na izgradnju osječke
Zimske luke)
(Winter oasis on Drava (Reflection on construction of
the winter harbour in Osijek))
Autori
Živaković Kerže, Zlata ; Benić Penava, Marija
Izvornik
Podravina : časopis za multidisciplinarna istraživanja (1333-5286) 18
(2019), 36;
21-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
rijeka Drava ; Osijek ; zimovnik ; Zimska luka ; kraj 19. stoljeća
(river Drava ; Osijek ; winter quarters ; Winter harbour ; end of the 19th century)
Sažetak
Autorice usmjeravaju istraživanje na regulacijske radove u donjem toku rijeke Drave, na potezu kod Gornjega grada Osijeka i analiziraju okolnosti koje su utjecale na izgradnju osječke Zimske luke u posljednjem desetljeću 19. stoljeća. Zbog jačanja parobrodarskoga prometa na Dravi bila je potrebna redovita i sustavna regulacija rijeke kod Osijeka te je Gradsko poglavarstvo, pod utjecajem velikoga župana Theodora grofa Pejačevića, usporedo planiralo prijeko potrebnu izgradnju pristaništa zimovnika. Temeljem arhivskoga gradiva koje je pohranjeno u Državnom arhivu u Osijeku, autorice prate spomenute radove u razdoblju od 1894. do 1898. godine, prepreke, probleme i brojne pregovore oko izgradnje Zimske luke do njezina konačna rješenja. Zimska luka bila je prijeko potrebna da bi Gradsko poglavarstvo uvelo reda u smještaju plovnih objekata i provelo kontrolu naplate pristanišne pristojbe za brodove (šajke, dereglije i dr.) i plovne objekte (čamce, splavi, kupališta i dr.) koji su tijekom plovidbenih dana povremeno bili usidreni uz gornjodravsku obalu, a zimi kada nije bila moguća plovidba rijekom Dravom zbog zimskih uvjeta, ostajali tu usidreni. Tijekom jednogodišnjega razdoblja od kraja 1897. do kraja 1898. građena je Zimska luka i izvedena u dužini od 600 m kao usporedna gradnja regulacijskih radova na desnoj obali rijeke Drave. Njezinom izgradnjom utvrđivala se i obala na kojoj je izgrađena cesta od granitnih kocaka. Time je u Zimskoj luci dobiven pristanišni prostor od 26.000 m2, a zimovnik je bio dug 460 m. U njega je moglo stati 4 velika i 13 manjih brodova te 17 lađa i 4 vodenice
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Povijest
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus