Pregled bibliografske jedinice broj: 104072
Razvojne prednosti-pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata
Razvojne prednosti-pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata // Kriminologija & socijalna integracija, 8 (2000), 1/2; 11-20 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 104072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojne prednosti-pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata
(The Developmental assets-Help with Understanding and Prevention of Riskful Behavior of the Adolescents)
Autori
Lebedina-Manzoni, Marija
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 8
(2000), 1/2;
11-20
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
razvojne prednosti; rizično ponašanje; adolescencija
(developmental assets; high risk behavior; adolescence)
Sažetak
Na uzorku od 268 ispitanika u dobi od 18 i 19 godina ispitivane su razvojne prednosti upitnikom koji je prema publikaciju-Starting Out Right : developmental Assets for Children, Search Institut Minneapolis, sastavljen na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Po navedenoj publikaciji 8 ključnih faktora koji pripadaju vanjskom( podrška, vrednovanje od okoline, povezanost sa socijalnom okolinom, kreativno provođenje vremena ) i unutarnjem području razvoja ličnosti (spremnost za učenje, pozitivne vrijednosti, socijalna kompetencija, pozitivni identitet) podupire zdrav i zadovoljavajući razvoj mladih. Faktorskom analizom upitnika razvojnih prednosti utvrđeno je postojanje 5 faktora. Stupanj prisustva određenih razvojnih prednosti mogao bi posredno biti povezan sa mogućim zadovoljenjem određenih potreba pojedinca. Rezultati su pokazali da su više prisutne one razvojne prednosti koje pripadaju unutarnjem području podupiručih faktora razvoja ličnosti. To naročito vrijedi za područje pozitivnih vrijednosti i pozitivnog identiteta. Obitelj je još uvijek najznačajnije mjesto stvaranja podupiručih uvjeta razvoja adolescenata, a vrlo je indikativno da se školi i okolini odriče takva vrijednost. Naglašen je nesklad između potreba i očekivanja učenika u odnosu na školu i onog što percipiraju da im ona nudi. Najlošije razvojne prednosti prisutne su u području kreativnog provođenja vremena. Dobiveni podaci upućuju na moguće djelovanje unutar ekološkog prostora adolescenata, a sa svrhom pružanja zdravih i kvalitetnih preduvjeta za njihov potpuni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013005
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Lebedina-Manzoni
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- BIOSIS
- INIST-CNRS
- The Eric Cleringhouse on Disabilities
- Gifted Education