Pregled bibliografske jedinice broj: 1040662
Metode mentoriranja prvostupnica sestrinstva
Metode mentoriranja prvostupnica sestrinstva // Sestrinski glasnik, 21 (2016), 3; 200-203 doi:10.11608/sgnj.2016.21.043 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1040662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode mentoriranja prvostupnica sestrinstva
Autori
Režić, Slađana
Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 21
(2016), 3;
200-203
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stilovi mentoriranja • sestrinstvo • mentor
Sažetak
Mentorstvo je kompleksan, interaktivan proces koji se odvija između pojedinaca različite razine iskustva i stručnosti, u kojem stručnjak (mentor) daje podršku kolegi ili kolegici (mentorirani) s ciljem povećanja učinkovitosti i stupnja kvalitete osobnog rada, profesionalnog napredovanja i doprinosa kvaliteti ustanove u kojoj radi. Mentori mogu imati različite stilove mentoriranja koji se prepoznaju kao: opušteni stil, stil aktivnog slušanja, stil propisivanja, stil savjetnika te stil suradnje. U dostupnoj literaturi nema istraživanja o stilovima mentorstva u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara/tehničara prvostupnica. Cilj: Cilj rada bio je ispitati stilove mentoriranja u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara/tehničara prvostupnica i prvostupnika te utvrditi povezanost stila s obilježjima mentora prema njihovoj stručnoj spremi, mjestu rada, godinama radnog iskustva te godini na kojoj mentorira kolegicu ili kolegu u zdravstvenoj ustanovi. Ispitanici i metode: Ispitana su 62 mentora medicinskih sestara prvostupnica koje je imenovalo Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu kao podršku njihovom profesionalnom razvoju u zdravstvenim ustanovama na početku karijere. Instrument je bila validirana anketa (engl. MINT Mentoring Styles). Rezultati: Rezultati pokazuju da najveći broj mentora (34 ispitanika-mentora) u svom radu koristi stil suradnje, zatim stil savjetnika (16), stil aktivnog slušanja (2), dok niti jedan mentor ne rabi opušteni stil. Nije utvrđena statistički značajna razlika (p < 0, 05) u povezanosti stila mentoriranja i dužine radnog staža mentora te godine na kojoj su mentor i mentorirana medicinska sestra/tehničar surađivali. Međutim, utvrđena je značajna razlika s obzirom na stručnu spremu mentora te mjesto rada: Mentori medicinskih sestara/tehničara sa završenom preddiplomskom edukacijom imaju višu razinu stila savjetnika i stila suradnje u odnosu na mentore medicinskih sestara/tehničara sa završenim diplomskim studijem. Nadalje, mentori koji rade na bolničkim odjelima i u primarnoj zaštiti imaju više razine stila suradnje nego li mentori u intenzivnoj skrbi. Zaključak: Formalno imenovani mentori imaju različite stilove mentoriranja te je važno osvijestiti osobni mentorski stil kao preduvjet učinkovitog rada s mladima u procesu profesionalnog osposobljavanja. Na području mentorskog rada u zdravstvenoj djelatnosti potrebna su daljnja istraživanja kao osnova za izradu formalnog programa edukacije budućih mentora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus