Pregled bibliografske jedinice broj: 1040464
POLITIČKI MARKETING U DIGITALNOM OKRUŽENJU
POLITIČKI MARKETING U DIGITALNOM OKRUŽENJU, 2019., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1040464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POLITIČKI MARKETING U DIGITALNOM OKRUŽENJU
(POLITICAL MARKETING IN THE DIGITAL ENVIRONMENT)
Autori
Stilin, Žarko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
08.02
Godina
2019
Stranica
295
Mentor
Prof.dr.sc. Ružić, Drago
Ključne riječi
marketing, politički marketing, politički e-marketing, politička komunikacija
(marketing, political marketing, political e-marketing, political communication)
Sažetak
Doktorska disertacija analizom literature i dosadašnjih istraživanja predstavlja prethodna saznanja u vezi marketinga, e-marketinga i političkog marketinga. Specifičan pojam, odnosno vrsta marketinga koja će biti analizirana je politički marketing. Pojam se odnosi na planiranje i realizaciju odnosa političke stranke s biračkim tijelom i drugim grupama unutar javnosti kroz političku promidžbu i druge aktivnosti s ciljem pridobivanja potpore u javnosti, saboru ili na izborima. Temeljna odrednica suvremenog marketinga je orijentacija na tržište i potrošača. Marketing je univerzalan. Njega primjenjuju svi poslovni subjekti bez obzira na veličinu ili djelatnost. Temelj znanja o marketingu se sastoji od raznih teorija, tehnika, metoda, sredstava, procedura i iskustva. Najpotpunija definicija marketinga prema Philipu Kotleru glasi: „Marketing je ljudska aktivnost usmjerena na zadovoljavanje potreba i želja putem procesa razmjene“ . S pogleda poslovnog subjekta marketing ima za cilj ostvarivanje dobiti, dok s pogleda potrošača ima za cilj zadovoljavanje njegovih potreba. Posljedica globalizacije i tehnološkog razvoja je e-marketing. Navedeni pojam predstava proširenje marketinga u virtualnom prostoru. Definira se kao način ostvarenja marketinških aktivnosti tvrtke uz intenzivnu primjenu informacijske i telekomunikacijske odnosno internetske tehnologije. Disertacija daje sustavni i sveobuhvatni pregled i analizu korištenja tehnika političkog marketinga, prvenstveno digitalnog političkog marketinga, posebice digitalne komunikacije u predizbornoj kampanji na izborima u IV. (četvrtoj) i VIII. (osmoj) izbornoj jedinici za Hrvatski sabor s ciljem utvrđivanja utjecaja na donošenje odluke o izboru stranaka i kandidata pojedinog dobnog segmenta glasača pri čemu se utvrđuje kakvu ulogu imaju društvene mreže i koja dobna skupina je pod većim utjecajem internetskih medija u odabiru stranaka i kandidata. Navedene dvije izborne jedinice su izabrane zbog svojih različitosti, IV. kao pretežito ruralna izborna jedinica i VIII. kao pretežito urbana izborna jedinica. Nastavak na primarno istraživanje je sekundarno istraživanje ponude, odnosno zastupljenosti i promocije stranaka i kandidata na Parlamentarnim izborima, kojim su istražene sve političke stranke i kandidati koji su sudjelovali u političkom procesu. Sekundarno istraživanje temelji se na dostupnoj, hrvatskoj i stranoj stručnoj literaturi koja je korištena u formiranju znanstvenog lijevka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek