Pregled bibliografske jedinice broj: 1040398
MARKETINŠKI ZNAČAJ STRUKOVNIH UDRUGA U HRVATSKOM TURIZMU
MARKETINŠKI ZNAČAJ STRUKOVNIH UDRUGA U HRVATSKOM TURIZMU, 2015., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet Rijeka, Rijeka
CROSBI ID: 1040398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MARKETINŠKI ZNAČAJ STRUKOVNIH UDRUGA U HRVATSKOM TURIZMU
(MARKETING IMPORTANCE OF PROFESSIONAL ASSOCIATIONS IN CROATIAN TOURISM)
Autori
Stilin, Žarko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
27.02
Godina
2015
Stranica
151
Mentor
Prof.dr.sc. Ružić, Drago
Ključne riječi
turizam, strukovne udruge, marketinški značaj
(tourism, professional associations, marketing importance)
Sažetak
Turizam, za koji su Alan Jefferson i Leonard Lickorish konstatirali da treba prije svega shvaćati kao tržište, Republike Hrvatske provodi se kroz čitav niz institucija. Najvažnija institucija koja koordinira cjelokupnim turizmom jest Ministarstvo turizma. U završnom radu Marketinški značaj strukovnih udruga u hrvatskom turizmu pokušana je dati poveznica između postojanja udruženja u kojima je članstvo davatelja usluga u turizmu obvezatno i udruga u kojima je članstvo neobavezno i ponude, odnosno poboljšanja turističke ponude u hrvatskom turizmu. Pitanje koje se postavilo prije nastanka rada jest postoji li značaj i doprinos postojanja udruženja i udruga, članstva davatelja usluga u njima na marketing hrvatskog turizma koji provode institucionalni subjekti? U prvom dijelu rada su obrađena poglavlja o turizmu u gospodarskom sustavu i turizmu kao specifičnom tržištu kako bi se dobio uvid u ovaj dio gospodarstva, odnosno prikazan je turizam kao parcijalno tržište te segmentiranje i identifikacija ciljnog tržišta, te diferenciranje i pozicioniranje tržišne ponude. Prikazivanje dijela marketinga koji se zove marketing posebnih područja, odnosno marketing usluga pokazalo je kako se marketing u turizmu po mnogočemu razlikuje od ostalih oblika marketinga kroz ciljeve i načela, nosioce i zaključno primjenu marketinga u turizmu. U drugom dijelu rada obrađeni su institucionalni subjekti hrvatskog turizma – Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora. Prikazan je i konkurentski položaj turizma Republika Hrvatske na međunarodnom tržištu. Završni dio rada bavi se udruženjima kao podstrukturama komora i udrugama koje djeluju u Hrvatskoj i koje u svojim internim aktima imaju zapisano djelovanje u smjeru poboljšanja marketinga hrvatskog turizma, te udrugama na mikrorazinama, odnosno lokalnim udrugama u kojima lokalno stanovništvo daje svoj doprinos. U tom dijelu prikazane su i mogućnosti budućih istraživanja za potrebe teme, odnosno utvrđivanja teze o postojanju marketinškog značaja udruga na hrvatski turizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Ekonomski fakultet, Rijeka