Pregled bibliografske jedinice broj: 1040029
Poticanje subjektivne dobrobiti djece u školi
Poticanje subjektivne dobrobiti djece u školi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1040029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje subjektivne dobrobiti djece u školi
(Advancing children's subjective well-being in school)
Autori
Brnić-Levada, Anamaria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
23
Mentor
Bubić, Andreja
Ključne riječi
subjektivna dobrobit, sreća, zadovoljstvo životom, emocije, škola, dijete, samopoštovanje, samopouzdanje, emocionalni razvoj, socijalni razvoj
(subjective well-being, happiness, life satisfaction, emotions, school, child, self-esteem, self-confidence, emotional development, social development)
Sažetak
Subjektivna dobrobit pojam je koji posljednjih godina sve više okupira pažnju brojnih istraživača, a podrazumijeva osobnu procjenu zadovoljstva pojedinim životnim područjima, kao i zadovoljstva životom u cjelini te prisutnost pozitivnih emocija nasuprot onim negativnim. Te procjene obuhvaćaju dvije glavne komponente – kognitivnu i afektivnu. Kognitivna komponenta se odnosi na procjenu zadovoljstva životom dok se afektivna odnosi na pozitivne i negativne emocije. Dva su glavna pristupa u okviru kojih se može promatrati dobrobit općenito, a to su hedonistički i eudemonijski. Hedonistički pristup se pritom odnosi upravo na poticanje ugodnih emocija, odnosno izbjegavanje onih neugodnih dok eudemonijski pristup naglašava osobni rast i razvoj svakog pojedinca. Također, postoje i dva glavna pristupa uz pomoć kojih se mjeri subjektivna dobrobit – objektivni i subjektivni. Objektivni pristup se odnosi na mjerenje vanjskih uvjeta koji utječu na zadovoljstvo životom dok se subjektivni odnosi na samoprocjenu. Djeca većinu svog vremena provedu u školi, odgojno-obrazovnoj ustanovi u kojoj se ciljevi odgoja i obrazovanja ostvaruju na planski i sustavan način. Njezin glavni cilj bi trebao biti upravo poticanje dobrobiti kod svakog djeteta. Ne postoji jednostavan način na koji bi se dijete moglo poučiti sreći, već više različitih činitelja utječe na to. Prvotno je potrebno poticati djetetovo samopoštovanje i samopouzdanje, kao i sve stupnjeve njegovog razvoja, poput emocionalnog, socijalnog, tjelesnog i slično. Također, škola treba pomoći djetetu da izgradi pozitivnu sliku o sebi, treba slušati dijete i njegove potrebe, pokazati mu da im je stalo do njega te da im je ono važno. Suradnja s obitelji također ima pozitivan utjecaj na djetetovu dobrobit. Sve to zasigurno će omogućiti djetetov potpuni razvoj te će ga oblikovati u sretnog i zadovoljnog pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija