Pregled bibliografske jedinice broj: 1039972
Povezanost akademske prokrastinacije, akademskog lokusa kontrole i osobina ličnosti s akademskim uspjehom
Povezanost akademske prokrastinacije, akademskog lokusa kontrole i osobina ličnosti s akademskim uspjehom // Suvremena psihologija, 22 (2019), 1; 1-14 doi:10.21465/2019-SP-221-03 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost akademske prokrastinacije, akademskog lokusa kontrole i osobina ličnosti s akademskim uspjehom
(Relationship between academic procrastination, academic locus of control, personality traits and academic success)
Autori
Gabriela Galić, Krunoslav Matešić, Ljiljana Pačić- Turk
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 22
(2019), 1;
1-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akademska prokrastinacija, akademski uspjeh, osobine ličnosti, lokus kontrole
(academic procrastination, academic success, personality traits, academic locus of control)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos akademske prokrastinacije, akademskog lokusa kontrole, osobina ličnosti te akademskog uspjeha kod studenata. Također se ispitivala povezanost akademske prokrastinacije i osobina ličnosti. Varijable korištene u istraživanju objasnile su 20, 1% ukupne varijance akademskog uspjeha. Akademska prokrastinacija nije ostvarila značajnu prediktorsku ulogu u objašnjavanju akademskog uspjeha. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da je veći stupanj odgađanja akademskih obveza povezan s lošijim akademskim uspjehom, ali vrijedi i suprotno, što znači da studenti koji manje odgađaju akademske obveze postižu bolji uspjeh. Osim toga, prema rezultatima značajni prediktori akademskog uspjeha su savjesnost i neuroticizam. Pokazalo se da je akademska prokrastinacija povezana s visokim rezultatima na neuroticizmu, a niskim rezultatima na savjesnosti. Internalni lokus kontrole pokazao se kao značajan prediktor akademskog uspjeha, što bi trebalo značiti da studenti s internalnim lokusom kontrole postižu bolji akademski uspjeh od studenata s eksternalnim lokusom kontrole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO