Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1039917

Leksička kompetencija govornika predškolske dobi u imenovanju dijelova ljudskoga tijela


Vignjević, Jelena; Markanjević, Marija
Leksička kompetencija govornika predškolske dobi u imenovanju dijelova ljudskoga tijela // Dijete i jezik danas – Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku. Zbornik sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Flegar, Željka ; Moritz, Ivana (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 3-9 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 1039917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Leksička kompetencija govornika predškolske dobi u imenovanju dijelova ljudskoga tijela
(Lexical competence of preschool children in naming parts of the human body)

Autori
Vignjević, Jelena ; Markanjević, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Dijete i jezik danas – Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku. Zbornik sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Flegar, Željka ; Moritz, Ivana - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 3-9

ISBN
978-953-6965-73-1

Skup
8. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku 2017

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijete predškolske dobi, hrvatski jezik, leksička kompetencija
(Croatian language, lexical competence, preschool children)

Sažetak
Komunikacijska kompetencija ima značajnu ulogu u kvaliteti djetetova života – izražavanju osjećaja, ideja, misli, potreba. Razvijajući tu kompetenciju djeca razvijaju i osnove za ovladavanje pisanjem i čitanjem, odnosno razvijaju ranu pismenost. Pritom je razvoj leksičke kompetencije, tj. ovladavanje rječnikom, jedan od ključnih elemenata koji može biti pretkazivač kasnijega djetetova uspjeha u učenju i školskim postignućima. Cjeloživotni proces ovladavanja leksikom najintenzivniji je u ranoj i predškolskoj dobi. Kao i ostali segmenti dječjega jezičnog razvoja i leksički je razvoj dinamičan i kompleksan fenomen, povezan s brojnim osobnim i okolinskim čimbenicima. U tom je kontekstu vrtićko okruženje, kao dominantna okolina suvremenog djetinjstva, prostor koji treba poticajno djelovati na ukupan djetetov razvoj, pa i na jezični. Ovaj rad istražuje leksičku kompetenciju djece predškolske dobi, ali i mogućnosti dječjeg vrtića u poticanju leksičkog razvoja malih govornika. U tu je svrhu u zagrebačkomu Dječjem vrtiću Vjeverica provedeno istraživanje leksičke kompetencije djece predškolske dobi, na njima materinskomu hrvatskom jeziku, u imenovanju dijelova tijela. Cilj je bio utvrditi razlike u sposobnosti imenovanja dijelova tijela između djece predškolske dobi koja pohađaju sportski i one koja pohađaju redoviti program te razlike s obzirom na spol ispitanika i obrazovanje roditelja. Rezultati su pokazali da djeca koja sudjeluju u sportskom programu pokazuju značajno višu razinu kompetencije u imenovanju dijelova ljudskog tijela, kao i djeca čije majke imaju višu razinu obrazovanja. Varijabla spola i varijabla razine obrazovanja očeva nisu činile značajnu razliku. Takvi rezultati potvrđuju kompleksnost dječjega jezičnog razvoja i pokazuju kako je uključivanje djece u raznovrsne aktivnosti poticajno za njihov cjeloviti, pa i jezični, razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Jelena Vignjević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vignjević, Jelena; Markanjević, Marija
Leksička kompetencija govornika predškolske dobi u imenovanju dijelova ljudskoga tijela // Dijete i jezik danas – Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku. Zbornik sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Flegar, Željka ; Moritz, Ivana (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 3-9 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Vignjević, J. & Markanjević, M. (2019) Leksička kompetencija govornika predškolske dobi u imenovanju dijelova ljudskoga tijela. U: Flegar, Ž. & Moritz, I. (ur.)Dijete i jezik danas – Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku. Zbornik sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Jelena and Markanjevi\'{c}, Marija}, year = {2019}, pages = {3-9}, keywords = {dijete pred\v{s}kolske dobi, hrvatski jezik, leksi\v{c}ka kompetencija}, isbn = {978-953-6965-73-1}, title = {Leksi\v{c}ka kompetencija govornika pred\v{s}kolske dobi u imenovanju dijelova ljudskoga tijela}, keyword = {dijete pred\v{s}kolske dobi, hrvatski jezik, leksi\v{c}ka kompetencija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Jelena and Markanjevi\'{c}, Marija}, year = {2019}, pages = {3-9}, keywords = {Croatian language, lexical competence, preschool children}, isbn = {978-953-6965-73-1}, title = {Lexical competence of preschool children in naming parts of the human body}, keyword = {Croatian language, lexical competence, preschool children}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font