Pregled bibliografske jedinice broj: 1039907
Nepoznati Šulek: naučitelj odhranjivanja i obučavatelj čitanja
Nepoznati Šulek: naučitelj odhranjivanja i obučavatelj čitanja // Libri & Liberi, 8 (2019), 1; 91-109 doi:http://www.librietliberi.org/?page_id=1295 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nepoznati Šulek: naučitelj odhranjivanja i
obučavatelj čitanja
(The Unknown Bogoslav Šulek: An Educator and
Methodologist of Initial Literacy)
Autori
Vignjević, Jelena ; Petrović, Bernardina
Izvornik
Libri & Liberi (1848-3488) 8
(2019), 1;
91-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Bogoslav Šulek, Mala čitanka za početnike, metodika početnoga čitanja, Naputak za one, koji uče čitati
(Bogoslav Šulek, Mala čitanka za početnike, Naputak za one, koji uče čitati, teaching methodology of initial reading)
Sažetak
Bogoslav Šulek poznat je ponajprije kao jezikoslovac, leksikograf i publicist. U njegovu se radu posebno ističe prinos znanstvenomu nazivlju na hrvatskom jeziku, pa ga se naziva utemeljiteljem hrvatskoga znanstvenoga nazivlja. Međutim, slabo je i nedostatno razmatran Šulekov prinos didaktici kao općoj teoriji školskoga poučavanja i učenja, a napose metodici početnoga čitanja na hrvatskom jeziku, o čem se raspravlja u ovom radu. Bogoslav je Šulek naime 1850. u Zagrebu tiskom Franje Župana objavio Naputak za one, koji uče čitati i Malu čitanku za početnike. U tima dvjema knjižicama, prvoj namijenjenoj učiteljima i roditeljima, a drugoj učenicima, Bogoslav Šulek predstavlja tadašnjoj hrvatskoj školskoj javnosti novu metodu podučavanja čitanja – „Lautir-Methode“ – po kojoj se čitanje uči tako da se izgovara i pamti glas slova, a ne njegov naziv. Šulekov metodički priručnik i čitanka u ovom su radu sagledani u kontekstu onodobne metodike početnoga čitanja na hrvatskom jeziku, čime se pokazala njihova uloga prekretnice u dotadašnjem načinu opismenjavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus