Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1039871

Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina


Radolović, Debora
Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1039871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina
(Educational Role of School Libraries in National Minority Schools)

Autori
Radolović, Debora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.05

Godina
2017

Stranica
245

Mentor
Lasić Lazić, Jadranka

Ključne riječi
školske knjižnice, škole nacionalnih manjina, Model A, multikulturalna sredina, informacijska pismenost, autohtoni Talijani, manjinska kultura, Istra, Grad Rijeka, ustavna prava
(school library, minority school, Model A, multicultural community, information literacy, autochthonous Italians, minority culture, Istria, City of Rijeka, constitutional rights)

Sažetak
Uvijek su školske knjižnice bile temeljna infrastruktura obrazovanja. Svojim fondom unapređivale su obrazovni proces, razvijale usluge, a danas obzirom na globalizaciju, brze tehnološke napretke, te gospodarske i socijalne čimbenike, školski knjižničari trebali bi razvijati kompetencije potrebne za implementaciju informacijske pismenosti, uporabu ICT, a sve u prilagođavaju novim pedagoškim paradigmama. U tom kontekstu sagledat ćemo i školske knjižnice škola talijanske nacionalne manjine, koja osim svega navedenoga, ima značajnu ulogu u čuvanju kulturnog, lingvističkog i nacionalnog identiteta autohtonih Talijana. U Republici Hrvatskoj pripadnici nacionalnih manjina svoje ustavno pravo na odgoj i obrazovanje ostvaruju primjenom jednog od tri predložena modela obrazovanja. U radu ćemo, kroz istraživanje pokazati dosad postignute rezultate školskih knjižnica. Namjera nam je, da kroz istraživanje i literaturu, prema dosadašnjem konceptu utemeljenom na standardima školskih knjižnica, predložimo rješenja i model organizacije školske knjižnice škole nacionalne manjine koja djeluje u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Stoga je, cilj istraživanja disertacije bio višestruk. Trebalo je utvrditi promjene u obrazovnoj ulozi školske knjižnice u multikulturalnoj sredini, posebno ulogu školske knjižnice manjinske škole koja djeluje po obrazovnom Modelu A, te u skladu s tim predložiti promjene. Doktorsko istraživanje imalo je za cilj utvrditi i primjenjivost modela obrazovanja nacionalnih manjina kroz Model A, ostvarivanje toga modela kroz primjenu zakonskih i međunarodnih smjernica, te komunikaciju i ulogu školske knjižnice u sustavu odgoja i obrazovanja. U istraživanju je korištena metoda anketnih upitnika, te komparativna metoda i dubinski intervju. Za prikaz koncepta multikulturalnosti koji se odvija kroz školsku knjižnicu napravljen je i prikaz aktivnosti koje se odvijaju u školi kako bi se zadovoljile posebne potrebe pripadnika nacionalnih manjina, a tiču se manjinske kulture. Model A koji se predlaže za školsku knjižnicu u poučavanju informacijske pismenosti s ciljem predviđanja komunikacijskog ponašanja u multikulturalnoj sredini koji uključuje jezik i pismo manjinske zajednice pokriva odgojnu i obrazovnu funkciju knjižnice i osigurava postizanje postavljenih ciljeva. Provedbom primarnog cilja ostvarili smo i sekundarni cilj koji je bio: dokazati da je informacijsko opismenjivanje u školama po Modelu A različito u odnosu na druga obrazovna okruženja i programe hrvatskih škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Radolović, Debora
Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Radolović, D. (2017) 'Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Radolovi\'{c}, Debora}, year = {2017}, pages = {245}, keywords = {\v{s}kolske knji\v{z}nice, \v{s}kole nacionalnih manjina, Model A, multikulturalna sredina, informacijska pismenost, autohtoni Talijani, manjinska kultura, Istra, Grad Rijeka, ustavna prava}, title = {Obrazovna uloga \v{s}kolskih knji\v{z}nica u \v{s}kolama nacionalnih manjina}, keyword = {\v{s}kolske knji\v{z}nice, \v{s}kole nacionalnih manjina, Model A, multikulturalna sredina, informacijska pismenost, autohtoni Talijani, manjinska kultura, Istra, Grad Rijeka, ustavna prava}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Radolovi\'{c}, Debora}, year = {2017}, pages = {245}, keywords = {school library, minority school, Model A, multicultural community, information literacy, autochthonous Italians, minority culture, Istria, City of Rijeka, constitutional rights}, title = {Educational Role of School Libraries in National Minority Schools}, keyword = {school library, minority school, Model A, multicultural community, information literacy, autochthonous Italians, minority culture, Istria, City of Rijeka, constitutional rights}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font