Pregled bibliografske jedinice broj: 1039871
Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina
Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1039871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna uloga školskih knjižnica u školama nacionalnih manjina
(Educational Role of School Libraries in National Minority Schools)
Autori
Radolović, Debora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.05
Godina
2017
Stranica
245
Mentor
Lasić Lazić, Jadranka
Ključne riječi
školske knjižnice, škole nacionalnih manjina, Model A, multikulturalna sredina, informacijska pismenost, autohtoni Talijani, manjinska kultura, Istra, Grad Rijeka, ustavna prava
(school library, minority school, Model A, multicultural community, information literacy, autochthonous Italians, minority culture, Istria, City of Rijeka, constitutional rights)
Sažetak
Uvijek su školske knjižnice bile temeljna infrastruktura obrazovanja. Svojim fondom unapređivale su obrazovni proces, razvijale usluge, a danas obzirom na globalizaciju, brze tehnološke napretke, te gospodarske i socijalne čimbenike, školski knjižničari trebali bi razvijati kompetencije potrebne za implementaciju informacijske pismenosti, uporabu ICT, a sve u prilagođavaju novim pedagoškim paradigmama. U tom kontekstu sagledat ćemo i školske knjižnice škola talijanske nacionalne manjine, koja osim svega navedenoga, ima značajnu ulogu u čuvanju kulturnog, lingvističkog i nacionalnog identiteta autohtonih Talijana. U Republici Hrvatskoj pripadnici nacionalnih manjina svoje ustavno pravo na odgoj i obrazovanje ostvaruju primjenom jednog od tri predložena modela obrazovanja. U radu ćemo, kroz istraživanje pokazati dosad postignute rezultate školskih knjižnica. Namjera nam je, da kroz istraživanje i literaturu, prema dosadašnjem konceptu utemeljenom na standardima školskih knjižnica, predložimo rješenja i model organizacije školske knjižnice škole nacionalne manjine koja djeluje u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Stoga je, cilj istraživanja disertacije bio višestruk. Trebalo je utvrditi promjene u obrazovnoj ulozi školske knjižnice u multikulturalnoj sredini, posebno ulogu školske knjižnice manjinske škole koja djeluje po obrazovnom Modelu A, te u skladu s tim predložiti promjene. Doktorsko istraživanje imalo je za cilj utvrditi i primjenjivost modela obrazovanja nacionalnih manjina kroz Model A, ostvarivanje toga modela kroz primjenu zakonskih i međunarodnih smjernica, te komunikaciju i ulogu školske knjižnice u sustavu odgoja i obrazovanja. U istraživanju je korištena metoda anketnih upitnika, te komparativna metoda i dubinski intervju. Za prikaz koncepta multikulturalnosti koji se odvija kroz školsku knjižnicu napravljen je i prikaz aktivnosti koje se odvijaju u školi kako bi se zadovoljile posebne potrebe pripadnika nacionalnih manjina, a tiču se manjinske kulture. Model A koji se predlaže za školsku knjižnicu u poučavanju informacijske pismenosti s ciljem predviđanja komunikacijskog ponašanja u multikulturalnoj sredini koji uključuje jezik i pismo manjinske zajednice pokriva odgojnu i obrazovnu funkciju knjižnice i osigurava postizanje postavljenih ciljeva. Provedbom primarnog cilja ostvarili smo i sekundarni cilj koji je bio: dokazati da je informacijsko opismenjivanje u školama po Modelu A različito u odnosu na druga obrazovna okruženja i programe hrvatskih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb