Pregled bibliografske jedinice broj: 1039860
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme // XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 34-40 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1039860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme
(Representation of the STEM in the Curriculum Reform Initiative)
Autori
Peranić, Zvonimir ; Car, Sandro ; Premate, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike
/ Aviani, Ivica - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2017, 34-40
ISBN
978-953-7178-19-2
Skup
XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma, obrazovanje, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije
(Curriculum reform initiative, education, key lifelong learning competencies, Education, science and technology strategy)
Sažetak
Hrvatski Sabor je u listopadu 2014. usvojio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije. Strategija navodi kako se u osnovi koncepta cjeloživotnog učenja nalazi usvajanje ključnih kompetencija koje predstavljaju prijenosni, višefunkcionalni skup znanja, vještina i stavova. Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje i funkcioniranje u društvu preporuke su Vijeća EU i Europskog parlamenta iz 2006. Strategija naglašava kako je za razvojni prioritet bitno STEM područje (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika). Cjelovita kurikularna reforma (CKR) jedna je od prvih mjera kojom započinje realizacija Strategije. Vizija i vrijednosti reforme ostvaruju se generičkim kompetencijama za obrazovanje, rad i život u 21. stoljeću. U analizi prijedloga svakog dokumenata CKR procjenjivala se frekvencija svakog od 127 elemenata 8 kompetencija za cjeloživotno učenje. Temeljem provedene analize zaključuje se kako CKR nije usklađena s ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje, odnosno kako se ne omogućuje usvajanje svih kompetencija za cjeloživotno učenje. Statistički značajno su podzastupljene upravo ključne kompetencije vezane za STEM područje, ali i kompetncija komunikacije na stranom jeziku te kulturno i kreativno izražavanje. Pojedini elementi kompetencija nisu uopće zastupljeni u pojedinim prijedlozima dokumenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)