Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1039860

Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme


Peranić, Zvonimir; Car, Sandro; Premate, Tina
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme // XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 34-40 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1039860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme
(Representation of the STEM in the Curriculum Reform Initiative)

Autori
Peranić, Zvonimir ; Car, Sandro ; Premate, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2017, 34-40

ISBN
978-953-7178-19-2

Skup
XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma, obrazovanje, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije
(Curriculum reform initiative, education, key lifelong learning competencies, Education, science and technology strategy)

Sažetak
Hrvatski Sabor je u listopadu 2014. usvojio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije. Strategija navodi kako se u osnovi koncepta cjeloživotnog učenja nalazi usvajanje ključnih kompetencija koje predstavljaju prijenosni, višefunkcionalni skup znanja, vještina i stavova. Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje i funkcioniranje u društvu preporuke su Vijeća EU i Europskog parlamenta iz 2006. Strategija naglašava kako je za razvojni prioritet bitno STEM područje (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika). Cjelovita kurikularna reforma (CKR) jedna je od prvih mjera kojom započinje realizacija Strategije. Vizija i vrijednosti reforme ostvaruju se generičkim kompetencijama za obrazovanje, rad i život u 21. stoljeću. U analizi prijedloga svakog dokumenata CKR procjenjivala se frekvencija svakog od 127 elemenata 8 kompetencija za cjeloživotno učenje. Temeljem provedene analize zaključuje se kako CKR nije usklađena s ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje, odnosno kako se ne omogućuje usvajanje svih kompetencija za cjeloživotno učenje. Statistički značajno su podzastupljene upravo ključne kompetencije vezane za STEM područje, ali i kompetncija komunikacije na stranom jeziku te kulturno i kreativno izražavanje. Pojedini elementi kompetencija nisu uopće zastupljeni u pojedinim prijedlozima dokumenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Zvonimir Peranić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.hfd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Peranić, Zvonimir; Car, Sandro; Premate, Tina
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme // XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 34-40 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Peranić, Z., Car, S. & Premate, T. (2017) Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme. U: Aviani, I. (ur.)XIII. Hrvatski simpozij nastavi fizike: Suvremeni kurikul i nastava fizike.
@article{article, author = {Perani\'{c}, Zvonimir and Car, Sandro and Premate, Tina}, editor = {Aviani, I.}, year = {2017}, pages = {34-40}, keywords = {Cjelovita kurikularna reforma, obrazovanje, klju\v{c}ne kompetencije za cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije}, isbn = {978-953-7178-19-2}, title = {Zastupljenost STEM podru\v{c}ja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme}, keyword = {Cjelovita kurikularna reforma, obrazovanje, klju\v{c}ne kompetencije za cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Perani\'{c}, Zvonimir and Car, Sandro and Premate, Tina}, editor = {Aviani, I.}, year = {2017}, pages = {34-40}, keywords = {Curriculum reform initiative, education, key lifelong learning competencies, Education, science and technology strategy}, isbn = {978-953-7178-19-2}, title = {Representation of the STEM in the Curriculum Reform Initiative}, keyword = {Curriculum reform initiative, education, key lifelong learning competencies, Education, science and technology strategy}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font