Pregled bibliografske jedinice broj: 1039849
Zastupljenost kulturne kompetencije u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme
Zastupljenost kulturne kompetencije u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 369-381 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1039849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost kulturne kompetencije u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme
(Representation of the Cultural Competence in the Curriculum Reform Initiative)
Autori
Peranić, Zvonimir ; Car, Sandro ; Premate, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 369-381
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma, obrazovanje, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije
(curriculum reform initiative, education, key lifelong learning competencies, education, science and technology strategy)
Sažetak
Hrvatski Sabor je u listopadu 2014. usvojio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije. Strategija navodi kako se u osnovi koncepta cjeloživotnog učenja nalazi usvajanje ključnih kompetencija koje predstavljaju prijenosni, višefunkcionalni skup znanja, vještina i stavova. Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje i funkcioniranje u društvu preporuke su Vijeća EU i Europskog parlamenta iz 2006. Cjelovita kurikularna reforma (CKR) jedna je od prvih mjera kojom započinje realizacija Strategije. Vizija i vrijednosti reforme ostvaruju se generičkim kompetencijama za obrazovanje, rad i život u 21. stoljeću. U analizi prijedloga svakog dokumenata CKR procjenjivala se frekvencija svakog od 127 elemenata 8 kompetencija za cjeloživotno učenje. Temeljem provedene analize zaključuje se kako CKR nije usklađena s ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje. Statistički značajno su podzastupljene ključne kompetencije vezane za STEM područje, kompetencija komunikacije na stranom jeziku te kulturno i kreativno izražavanje. Pojedini elementi kompetencija nisu uopće zastupljeni u pojedinim prijedlozima dokumenata. U ovom radu analiziraju se posebno dokumenti CKR koji se izravno tiču umjetničkog područja kao i sveobuhvatno razine dokumenta CKRa: Okvir nacionalnog kurikuluma, razina nacionalni kurikulumi, razina predmetna područja te razina nacionalnih kurikuluma međupredmetnih tema s naglaskom na zastupljenost elemenata kompetencije Kulturno i kreativno izražavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)