Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1039759

Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju


Rupčić Kelam, Darija; Jelić, Sandra; Kelam, Ivica
Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju // Arhe, 16 (2019), 31; 229-263 doi:10.19090/arhe.2019.31. (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1039759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju
(The Role of Caring Thinking and Empathy in Education)

Autori
Rupčić Kelam, Darija ; Jelić, Sandra ; Kelam, Ivica

Izvornik
Arhe (1512-5416) 16 (2019), 31; 229-263

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
skrb, skrbno mišljenje, empatija, obrazovanje, emocije u obrazovanju
(care, the concept of care in education, empathy in education, Bildung, emotions in education)

Sažetak
Svaki bi ozbiljni obrazovni sustav danas, u suvremeno doba, trebao uzeti u obzir i u sebe ucijepiti oblik učenja kako misliti, odnosno razvijati kritičko mišljenje. Kada govorimo o obrazovanju, onda bi krajnja svrha odgojno-obrazovne aktivnosti trebala biti povratak subjektu, što znači razvoj emancipiranog, samomislećeg, autonomnog pojedinca, kritičkog mislitelja i samosvjesnog pojedinca. Uvježbavanjem (auto)refleksije i kritičkog mišljenja pomažemo pojedincu u dubljem razumijevanju i interpretiranju činjenica. Slijedom Liessmannove definicije neobrazovanosti koja se pojavljuje u svojem suvremenom pojavnom obliku kao poluobrazovanost, koja je odustajanje od htijenja da se uopće išta razumije, istaknut ćemo važnost filozofskih temelja skrbi, skrbnog mišljenja i potrebe razvoja empatije kao važnih fenomena u izgradnji cjelovite ličnosti, obrazovnog pojedinca, kritičkog subjekta, te mogućnost promjene postojećih odnosa unutar društva kojemu obrazovani pojedinac teži sudjelovati. Postavljamo pitanje, mogu li nam odgoj za skrb i empatiju, unutar odgojno- obrazovnog sustava pomoći u razumijevanju problema suvremenog svijeta i načinu nošenja s izazovima koje društvo pred nas danas postavlja?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivica Kelam (autor)

Avatar Url Darija Rupčić Kelam (autor)

Avatar Url Sandra Jelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi arhe.ff.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Rupčić Kelam, Darija; Jelić, Sandra; Kelam, Ivica
Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju // Arhe, 16 (2019), 31; 229-263 doi:10.19090/arhe.2019.31. (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rupčić Kelam, D., Jelić, S. & Kelam, I. (2019) Uloga skrbnog mišljenja i empatije u obrazovanju. Arhe, 16 (31), 229-263 doi:10.19090/arhe.2019.31..
@article{article, author = {Rup\v{c}i\'{c} Kelam, Darija and Jeli\'{c}, Sandra and Kelam, Ivica}, year = {2019}, pages = {229-263}, DOI = {10.19090/arhe.2019.31.}, keywords = {skrb, skrbno mi\v{s}ljenje, empatija, obrazovanje, emocije u obrazovanju}, journal = {Arhe}, doi = {10.19090/arhe.2019.31.}, volume = {16}, number = {31}, issn = {1512-5416}, title = {Uloga skrbnog mi\v{s}ljenja i empatije u obrazovanju}, keyword = {skrb, skrbno mi\v{s}ljenje, empatija, obrazovanje, emocije u obrazovanju} }
@article{article, author = {Rup\v{c}i\'{c} Kelam, Darija and Jeli\'{c}, Sandra and Kelam, Ivica}, year = {2019}, pages = {229-263}, DOI = {10.19090/arhe.2019.31.}, keywords = {care, the concept of care in education, empathy in education, Bildung, emotions in education}, journal = {Arhe}, doi = {10.19090/arhe.2019.31.}, volume = {16}, number = {31}, issn = {1512-5416}, title = {The Role of Caring Thinking and Empathy in Education}, keyword = {care, the concept of care in education, empathy in education, Bildung, emotions in education} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font