Pregled bibliografske jedinice broj: 1039735
Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti
Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 54 (2005), 3-4; 339-348 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti
(Changes in state of anthropological characteristics of 7th grade students in regard to extent of their physical activity)
Autori
Munivrana, Goran ; Čavala, Marijana ; Blažević, Mateo
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 54
(2005), 3-4;
339-348
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Razlike ; učenici ; sportaši ; nesportaši
(Differences ; students ; athletes ; non-athletes)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja, provedenog na uzorku od 97 ispitanika, učenika 7-ih razreda OŠ "Dobri" u Splitu, bio je utvrditi, postoje li razlike i kakav je napredak ostvaren unutar jedne školske godine, kod učenika koji se organizirano (min.3 x tjedno) bave nekim sportom, u odnosu na učenike kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Na temelju rezultata dobivenih multivarijantnom analizom varijance (MANOVA) možemo zaključiti, da učenici koji se uz satove TZK-a redovito (min. 3x tjedno) bave i izvanškolskim sportskim aktivnostima, pokazuju mnogo veći napredak između inicijalnog i finalnog mjerenja od grupe učenika kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Iako učenici sportaši nemaju istovjetne programe svojih izvanškolskih sportskih aktivnosti, ni po sadržaju ni po volumenu opterećenja, jer se bave različitim sportovima, ipak je očito da im njihov ukupno veći trenažni podražaj omogućuje da postižu bolje rezultate na svim motoričko-funkcionalnim varijablama od grupe učenika nesportaša. Te su razlike najznačajnije upravo na onima varijablama za koje možemo pretpostaviti da bi sistematsko tjelesno vježbanje trebalo najviše utjecati (repetitivna i statička snaga, funkcionalne sposobnosti (MPT, MIV, F6)). Kako je upravo na tim varijablama, kod grupe učenika koji se ne bave izvanškolskim sportskim aktivnostima, zabilježena stagnacija ili čak pad sposobnosti (F6), može se izvesti zaključak da satovi TZK-a ne osiguravaju dovoljan podražaj za razvoj pojedinih sposobnosti i postizanje značajnijih transformacijskih efekta vježbanja.
Izvorni jezik
Hrvatski