Pregled bibliografske jedinice broj: 1039711
Uloga bioetike u izgradnji modernih obrazovnih modela - bioetički aktivizam
Uloga bioetike u izgradnji modernih obrazovnih modela - bioetički aktivizam // Knjiga sažetaka Konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 41-42 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1039711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga bioetike u izgradnji modernih obrazovnih modela - bioetički aktivizam
(The role of bioethics in building modern education models - bioethical activism)
Autori
Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka Konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO
/ - , 2019, 41-42
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
bioetika, bioetičko obrazovanje, studenti, Sveučilište u Osijeku, odgojitelji
(bioethics, bioethical education, students, University of Osijek, educators)
Sažetak
U posljednjih nekoliko desetljeća postoji univerzalni sporazum o tome da se obrazovanje o bioetici na svim razinama treba pružiti građanima kroz usvajanje Opće deklaracije o ljudskom genomu i ljudskim pravima izglasane od strane Generalne konferencije UNESCO-a 1997. godine i potvrđene od strane opće skupštine Ujedinjenih naroda 1998. Rad bioetičkih odgojitelja u moralnim i (bio) etičkim vrijednostima primijenjen je na pitanja moderne znanosti i tehnologije. Sam proces učenja je također prepoznat kao rezultat složenih interakcijskih utjecaja različitih perspektiva i dimenzija. Bioetičko podučavanje nužno mora prepoznati ove međusobne veze zbog inherentne primjene i utjecaja na živote ljudi. Nadalje, poučavanje u bioetičkom kontekstu treba koristiti pedagogiju koja uključuje studente u participativne aktivnosti (one koje nastaju kao rezultat potrebe za znanjem ili mišljenjima) kako bi se omogućio razvoj višestrukih dimenzija znanja. Te dimenzije uključuju znanstveni sadržaj kao i osobne, društvene i emocionalne aspekte povezane s bilo kojim određenim bioetičkim pitanjem. Stoga je ključno naglasiti važnost usredotočivanja na samu narav kontroverznih bioetičkih problema, priznajući da se mišljenja sudionika temelje na određenim svjetonazorima i kritičkoj refleksiji osobnih stavova, kao i na promicanju otvorenosti i spremnosti da se studenti prilagode novim pogledima, te razviju novu bioetičku perspektivu prema životu. Zbog svega navedenog, na kolegiju bioetike koji držimo na Sveučilištu u Osijeku nastojimo približiti bioetičke probleme studentima i izravno ih uključiti u njihovo rješavanje. Spomenut ćemo primjer uključivanja nevladine organizacije Pobjeda u kolegij bioetike u sklopu teme moralni obzir prema ne-ljudskim živim bićima. Ključno je naglasiti da je jedan od glavnih ciljeva kolegija bioetike potaknuti studente u aktivno uključivanje u socijalni i društveni život svojih zajednica, te njihovo poticanje na uključivanje u rješavanje bioetičkih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivica Kelam
(autor)