Pregled bibliografske jedinice broj: 1039708
Ima li prostora za empatiju i skrbno mišljenje u današnjem odgojno-obrazovnom sustavu?
Ima li prostora za empatiju i skrbno mišljenje u današnjem odgojno-obrazovnom sustavu? // Knjiga sažetaka simpozij Filozofija, obrazovanje i škola / Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 54-54 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ima li prostora za empatiju i skrbno mišljenje u današnjem odgojno-obrazovnom sustavu?
(Is there a place for empathy and careful thinking in today's education system?)
Autori
Rupčić Kelam, Darija ; Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka simpozij Filozofija, obrazovanje i škola
/ Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2019, 54-54
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
empatija, skrbno mišljenje, odgoj, obrazovanje
(empathy, careful thinking, upbringing, education)
Sažetak
Konačna svrha svake odgojno-obrazovne aktivnosti trebala bi biti povratak subjektu, što znači razvoj emancipiranog, samomislećeg, autonomnog, kritičkog mislitelja i samosvjesnog pojedinca. Uvježbavanjem (auto)refleksije i kritičkog mišljenja pomažemo pojedincu u dubljem razumijevanju i interpretiranju činjenica. U radu će biti govora o skrbnom mišljenju koje, uz kritičko i kreativno mišljenje, čini bitnu sastavnicu multidimenzionalnog mišljenja. Namjera je rada ići u smjeru isticanja važnosti filozofskih temelja skrbi, skrbnog mišljenja i potrebe razvoja empatije kao važnih fenomena u izgradnji cjelovite ličnosti, obrazovanog pojedinca, kritičkog subjekta, te mogućnosti promjene postojećih odnosa unutar društva kojemu obrazovani pojedinac teži sudjelovati. U radu tražimo odgovor na pitanje: može li nam odgoj za skrb i empatiju unutar odgojno-obrazovnog sustava pomoći u razumijevanju problema i suočavanju s izazovima suvremenog društva?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek