Pregled bibliografske jedinice broj: 1039669
3P - psiha, filantropija i filantrokapitalizam
3P - psiha, filantropija i filantrokapitalizam // Bioetika i aporija psihe - Knjižica sažetaka / Janeš, Luka ; Perušić, Luka ; Knorr, Lidija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko bioetičko društvo, 2018. str. 69-70 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
3P - psiha, filantropija i filantrokapitalizam
(3P – Psyche, Philanthropy, and Philanthrocapitalism)
Autori
Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Bioetika i aporija psihe - Knjižica sažetaka
/ Janeš, Luka ; Perušić, Luka ; Knorr, Lidija - Zagreb : Hrvatsko bioetičko društvo, 2018, 69-70
ISBN
978-953-55926-4-0
Skup
2. međunarodni transdisciplinarni simpozij Bioetika i aporije psihe = 2nd International Transdisciplinary symposium Bioethics and Aporia of Psyche
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.11.2018. - 24.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
filantrokapitalizam, psiha, Bill Gates, „etičko kupovanje“, nejednakost
(philanthrocapitalism, psyche, Bill Gates,)
Sažetak
Ako prihvatimo definiciju filantropije ili čovjekoljublja kao dobru volju da se pomogne svome bližnjem, tada nužno proizlazi zaključak da filantropija i filantropsko djelovanje pozitivno djeluje na psihu čovjeka. Filantrokapitalizam kao »filantropija 21. stoljeća« ima za cilj, kako je to rekao osnivač Facebooka Mark Zuckerberg prigodom osnivanja svoje filantropske zaklade, »izliječiti sve bolesti za života naše djece«. Nadalje, zaklada Billa i Melinde Gates ističe da je »svaki život jednako vrijedan«. Kada tome dodamo kampanju Bona (PRODUCT)RED u kojoj kupovinom brandiranih proizvoda »pomažete« u borbi protiv AIDS-a, vidljiva je namjera filantrokapitalista: ispraviti nejednakosti te izliječiti bolesti pomoću »etičkog« kupovanja brandiranih majica ili boca votke. U izlaganju ćemo pokazati kako današnja filantrokapitalistička filantropija kroz vrlo vještu manipulaciju uspijeva u ispunjavanju dvostruke svrhe: očuvanja postojećeg nepravednog ekonomskog sustava uz istovremeno blagotvorno djelovanje na psihu čovjeka (kao u slučaju kampanje (PRODUCT)RED) u kojoj je etički čin pomaganja osobi u potrebi direktno povezan s konzumerističkim impulsom besmislene kupovine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivica Kelam
(autor)