Pregled bibliografske jedinice broj: 1039330
PISA-ini rezultati (ni)su važni
PISA-ini rezultati (ni)su važni, 2019. (popularni rad).
CROSBI ID: 1039330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PISA-ini rezultati (ni)su važni
(PISA results are (not) important)
Autori
Vrček, Valerije
Izvornik
Glas Koncila
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2019
Ključne riječi
PISA, rang-liste, Konrad Paul Liessmann, OECD, ideologija, obrazovanje
(PISA, ranking list, Konrad Paul Liessmann, OECD, ideology, education)
Sažetak
Nedavno objavljeni rezultati PISA-ina ispitivanja izazvali su burne reakcije u hrvatskom društvu. Zbog (ispod)prosječnih rezultata hrvatskih petnaestogodišnjaka na testovima čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenosti neki zahtijevaju ubrzanu reformu školstva, neki prozivaju političke elite zbog neuspjeha, a neki čak traže da se dan objave tih rezultata proglasi danom žalosti u Republici Hrvatskoj. Neovisno o interpretaciji objavljenih rezultata, svi akteri, čini se, smatraju ta ispitivanja vjerodostojnim mjerilom kvalitete obrazovanja. Jednostavno rečeno, PISA-ini rezultati smatraju se važnom svjetskom ljestvicom poretka. Rijetki su oni koji se usuđuju to rangiranje proglasiti – ideologijom i glupošću. Stoga je korisno i prikladno podsjetiti se kakvo stajalište o »ludilu rang-lista« ima Konrad Paul Liessmann, jedan od najcjenjenijih austrijskih znanstvenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Farmacija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)