Pregled bibliografske jedinice broj: 1038924
Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?
Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti? // Psihologijske teme, 28 (2019), 3; 507-528 doi:10.31820/pt.28.3.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1038924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?
(Can Video-Games Enhance Cognitive Ability?)
Autori
Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 28
(2019), 3;
507-528
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
videoigre ; kognitivni trening ; multimodalni trening ; žanr videoigre
(video games, cognitive training, multimodal training video-games genre)
Sažetak
Kognitivni treninzi predstavljaju intervenciju osmišljenu za unapređenje različitih aspekata kognitivnog funkcioniranja. Najučinkovitiji oblik treninga predstavljaju tzv. multimodalni treninzi, koji uključuju aktivnost više kognitivnih procesa i dovode do boljeg transfera stečenih vještina u svakodnevni život. Literatura sugerira kako se u različitoj populaciji videoigre, najpoznatiji primjer multimodalnoga treninga, mogu rabiti za unapređenje kognitivnih funkcija. S obzirom je na njihovu veliku popularnost cilj ovoga preglednog rada prikazati kognitivne mehanizme koji videoigre čine optimalnim medijem za kognitivno osnaživanje te učinke igranja različitih vrsta videoigara na kognitivne funkcije. Konkretno, u radu su prikazana različita teorijska objašnjenja učinkovitosti videoigara, mehanizmi učenja i transfera stečenih vještina. Osim toga, rad je usmjeren na tri najčešće korištene vrste videoigara u kognitivnim treninzima: ozbiljne igre, igre mentalnog treninga i komercijalne igre. Pritom se razmatra njihova učinkovitost kod različitih dobnih skupina i neuropsiholoških bolesnika. Zbog velike raznolikosti komercijalnih igara dan je prikaz dosadašnjih nalaza učinkovitosti različitih žanrova komercijalnih igara u kognitivnom osnaživanju. U posljednjem su dijelu rada dane preporuke istraživačima za daljnje provjere učinkovitosti videoigara kao oblika kognitivnog treninga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus