Pregled bibliografske jedinice broj: 1038795
Početci nastave filozofije i logike u Hrvatskoj 1957. i 1958. godine i uloga Hrvatskog filozofskog društva
Početci nastave filozofije i logike u Hrvatskoj 1957. i 1958. godine i uloga Hrvatskog filozofskog društva // Simpozij Filozofija, obrazovanje, škola / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 57-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1038795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Početci nastave filozofije i logike u Hrvatskoj 1957. i 1958. godine i uloga Hrvatskog filozofskog društva
Autori
Škerbić, Matija Mato ; Eterović, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Simpozij Filozofija, obrazovanje, škola
/ Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2019, 57-57
ISBN
978-953-164-205-7
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatsko filozofsko društvo, nastava filozofije i logike, 1957., 1958.
Sažetak
Koristeći se građom iz arhive Hrvatskog filozofskog društva, autori ocrtavaju nastojanja Hrvatskog filozofskog društva po osnutku 1957., kao i njegovih članova, oko uspostave i uvođenja nastave filozofije i logike u hrvatski školski sustav u okvirima poslijeratne Jugoslavije. Vodeći se različitim službenim dokumentima iz arhive (dopisi, prijedlozi, obrazloženja, odluke, pisma…), autori će precizno prikazati tko je, što, kada i kako poduzimao kao korake koji će rezultirati uvođenjem novih nastavnih predmeta. Nastojanja su se kretala od inicijativa oko uspostave »Uvoda u društvene nauke« (1957.), preko »Uvoda u psihologiju i filozofiju«, do samostalnog »Uvoda u filozofiju« (1958.). Pritom je vrijedno istaknuti da su obrazloženja i prijedloge programa pisali Danilo Pejović, Gajo Petrović i Vladimir Filipović. Dodatna je nakana autora baciti novo svjetlo na nastavu filozofske grupe predmeta u recentnom kontekstu reforme školstva pod nazivom »Škola za život«, posebice isticanje nužnosti uvođenja »kritičkog mišljenja« (!), gdje se nastava spomenute grupe predmeta obimom smanjuje, dovodi u pitanje njezina smislenost, korisnost i konkretna uporabljivost s tendencijom uklanjanja iz srednjoškolskih kurikula.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb