Pregled bibliografske jedinice broj: 1038740
Cjeloživotno profesionalno obrazovanje - odgovor na profesionalne izazove svakodnevnoj sestrinskoj praksi
Cjeloživotno profesionalno obrazovanje - odgovor na profesionalne izazove svakodnevnoj sestrinskoj praksi // Zbornik radova 10. međunarodnog kongresa Implementacija strategija promocije neurološkog zdravlja.
Šibenik, Hrvatska, 2019. str. 12-15 (pozvano predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1038740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno profesionalno obrazovanje - odgovor na profesionalne izazove svakodnevnoj sestrinskoj praksi
(Continuous Professional Education - Response to Professional Challenges in Everyday Nursing Practice)
Autori
Čukljek, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 10. međunarodnog kongresa Implementacija strategija promocije neurološkog zdravlja.
/ - , 2019, 12-15
Skup
X. međunarodni kongres UMSTHN-a "Implementacija strategija promocije neurološkog zdravlja"
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 25.09.2019. - 28.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
cjeloživotno učenje, sestrinstvo, profesija
(lifelongleraning, nursing, profession)
Sažetak
Brze promjene u sustavu zdravstva, razvoj novih profesionalnih znanja, primjena novih dijagnostičkih i terapijskih postupaka, tehnologija u zdravstvenoj skrbi, skraćivanje boravka pacijenata u bolnici, zahtjevi i kompleksnost stanja pacijenata zahtijevaju od medicinskih sestara da se tijekom cijelog profesionalnog života obrazuju. Također prethodno stečena znanja potrebno je obnavljati, nadograđivati i proširivati. Cjeloživotno učenje u sestrinstvu podrazumijeva cjeloživotni proces aktivnog sudjelovanja medicinskih sestara u aktivnostima učenja s ciljem održavanja kompetencija, unaprjeđenja profesionalne prakse i postizanja profesionalnih ciljeva (American Nurses Association). Govoreći o razlozima za učenje medicinske sestre najčešće navode: želju za povećanjem kompetencija, produbljivanje znanja, unaprjeđenje zdravstvene skrbi, veće mogućnosti napredovanja, ostvarivanje uvjeta za obnavljanje licence, povećanje samopouzdanja, povećanje statusa cijele profesije. Kontinuirana edukacija u sestrinstvu sastoji se od planiranih, organiziranih oblika učenja namijenjenih unaprjeđenju znanja, vještina i stavova medicinskih sestara. Programi trajne edukacije potiču razvoj karijere kroz: učenje na radnom mjestu, tečajeve ili radionice, seminare, kongrese, konferencije, studijske posjete, rad s iskusnim profesionalcima, istraživanja, programe obrazovanja u obrazovnim ustanovama. Pri tome se gotovo 90% učenja ostvaruje na radnom mjestu što se često ne percipira kao učenje. Odabir programa obrazovanja ovisi o brojnim uvjetima poput mogućnosti pohađanja edukacije, motiva za učenje (razvoj karijere ili produbljivanje znanja) do financijskih mogućnosti. Cjeloživotno profesionalno učenje u sestrinstvu obvezno je za obnavljanje licence, no danas ono nadilazi minimalno propisane uvjete i medicinske sestre prepoznaju potrebu za profesionalnom edukacijom i sudjeluju u različitim oblicima edukacije kako bi odgovorile na izazove i zahtjeve profesije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti