Pregled bibliografske jedinice broj: 1038717
Odnos roditeljske medijacije upotrebe digitalnih medija i roditeljskih digitalnih vještina s digitalnim vještinama djece predškolske dobi
Odnos roditeljske medijacije upotrebe digitalnih medija i roditeljskih digitalnih vještina s digitalnim vještinama djece predškolske dobi // 2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice, knjiga sažetaka / Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
Zagreb: Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 2019. str. 133-133 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1038717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos roditeljske medijacije upotrebe
digitalnih medija i roditeljskih digitalnih
vještina s digitalnim vještinama djece
predškolske dobi
(Parental mediation of preschool children's
digital media use and its relation to digital
skills of parents and children)
Autori
Kotrla Topić, Marina ; Merkaš, Marina ; Šakić Velić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice, knjiga sažetaka
/ Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina - Zagreb : Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 2019, 133-133
ISBN
978-953-8014-36-9
Skup
2. međunarodni znanstveno-stručni skup: Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditeljska medijacija, digitalni mediji, digitalne vještine, predškolska dob
(parental mediation, digital media, digital skills, preeschool children)
Sažetak
Cilj rada je ispitati odnos roditeljske medijacije upotrebe digitalnih medija i roditeljskih digitalnih vještina s digitalnim vještinama djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 97 roditelja djece predškolske dobi, koji su popunjavali upitnik kojim su ispitivana dječja i roditeljska ponašanja, navike i vještine povezane s digitalnim tehnologijama te prikupljeni podatci o sociodemografskim obilježjima roditelja i obitelji. Roditeljska medijacija ispitana je Skalom roditeljske medijacije koja je po uzoru na postojeće mjere ovog konstrukta konstruirana za potrebe istraživanja (Nikken i Jansz, 2013 ; Nikken i Schols, 2015). Roditeljske i dječje digitalne vještine ispitivane su zasebnim skalama na kojima su roditelji procjenjivali različite vlastite i djetetove vještine korištenja digitalne tehnologije. Rezultati pokazuju kako je češća roditeljska medijacija upotrebe digitalnih medija povezana s boljim digitalnim vještinama njihove djece. Obilježja roditelja, poput njihovog obrazovanja i vlastitih digitalnih vještina, pokazala su se značajno povezanima sa učestalošću njihove medijacije upotrebe digitalnih medija i sa digitalnim vještinama njihove djece. Rezultati se razmatraju u kontekstu važnosti roditeljske medijacije upotrebe digitalnih medija s djecom predškolske dobi, kako bi se promicao razvoj njihovih digitalnih vještina, koje im omogućuju uspješnu interakciju s digitalnim medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek