Pregled bibliografske jedinice broj: 1038694
Samoprocjena digitalnih kompetencija studenata
Samoprocjena digitalnih kompetencija studenata // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019 / Dumančić, Mario ; Pavlin Homen, Maja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 27-42 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1038694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena digitalnih kompetencija studenata
(Self-assessment of Students' Digital Competences)
Autori
Tomaš, Suzana ; Gović, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
ISBN
978-953-8115-69-1
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
digitalne kompetencije ; informacijska i komunikacijska tehnologija
(digital competences ; information and communication technology)
Sažetak
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuje pojedincima željnim stjecanja znanja i vještina dostupnost svih obrazovnih materijala. Brzina razvoja informacijske i komunikacijske tehnologije predstavlja izazov za učitelje i institucije uključene u organizaciju, vođenje i financiranje učenja i poučavanja. Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije ne smije biti samoj sebi svrha, nego se mora kontinuirano i planirano upotrebljavati kako bi se omogućio napredak stjecanja digitalnih kompetencija. Razumijevanje i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije smatraju se jednako važnima kao i čitanje, pisanje i računanje. S obzirom na navedeno, pojam pismenosti više ne podrazumijeva samo posjedovanje kompetencija čitanja, pisanja i računanja, nego podrazumijeva i digitalnu kompetenciju. Na razvoj digitalnih kompetencija mogu utjecati brojni čimbenici, kao što su šira zajednica (država), škola ili razred, obitelj i individualni čimbenici. Cilj ovoga rada je ispitati razlike u samoprocjeni razine digitalnih kompetencija u pet područja između hrvatskih studenata s Filozofskog fakulteta u Splitu i kanadskih studenata sa Southern Alberta Institute of Technology. Utvrđena je razlika u samoprocjeni digitalnih kompetencija između ispitanika. Hrvatski studenti smatraju da su digitalno kompetentniji od kanadskih studenata za područje informacija, komunikacije i sigurnosti. Istraživanja ovoga područja trebala bi biti kontinuirani proces kako bi se neprestano stjecale nove spoznaje koje će pridonijeti razvoju digitalnih kompetencija kod svih građana. U bliskoj budućnosti digitalna nepismenost može biti jednaka alfabetskoj nepismenosti jer digitalna kompetencija predstavlja imperativ današnjice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)