Pregled bibliografske jedinice broj: 1038075
Rodne specifičnosti stresnih životnih događaja kod adolescenata
Rodne specifičnosti stresnih životnih događaja kod adolescenata // Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice / Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
Zagreb: Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 2019. str. 123-123 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1038075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodne specifičnosti stresnih životnih događaja kod
adolescenata
(Gender differences in stressful life events in
adolescents)
Autori
Rezo, Ines ; Ajduković, Marina ; Ogresta, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice
/ Pačić-Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina - Zagreb : Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 2019, 123-123
ISBN
978-953-8014-36-9
Skup
2. međunarodni znanstveno-stručni skup: Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stresni životni događaji, napuštanje srednje škole, adolescenti, longitudinalni mješoviti nacrt
(stressful life events, high school dropout, adolescents, longitudinal mixed-method design)
Sažetak
Uloga stresnih životnih događaja u okviru dobrobiti pojedinca posebno je izražena u razdoblju adolescencije. Dosadašnja istraživanja pokazuju povezanost broja stresnih događaja u adolescenciji s nizom internaliziranih (depresije, anksioznosti i somatskih problema) i eksternaliziranih problema (činjenja nasilja, prekršajnih i lakših delinkventnih djela), te s akademskim neuspjehom. Dobivene su i rodne razlike u istraživanju stresnih životnih događaja, međutim, nalazi su nekonzistentni. Ciljevi ovog istraživanja su provjeriti razlike u broju i vrsti doživljenih stresnih događaja između djevojaka i mladića te ispitati ulogu stresnih životnih događaja kod mladih s iskustvom prekida srednje škole. Istraživanje je provedeno primjenom longitudinalnog mješovitog nacrta istraživanja. U kvantitativnom dijelu istraživanja podaci su se prikupili metodom ankete u tri točke mjerenja u razdoblju od 2016. do 2018. godine na učenicima 29 srednjih škola (n=1402). Za mjerenje stresnih životnih događaja koristio se Upitnik doživljenih stresora. U kvalitativnom dijelu istraživanju podaci su se prikupili metodom polustrukturiranog intervjua na uzorku učenika (n=20) koji su u razdoblju praćenja prekinuli srednju školu. Rezultati kvantitativnog dijela istraživanja pokazuju da djevojke doživljavaju veći ukupni broj stresnih događaja nego mladići, a razlike se pokazuju i u pojedinim stresnim događajima. Djevojke češće doživljavaju tjelesnu bolest ili ozljedu člana uže obitelji, psihičke probleme člana uže obitelji, smrt bližeg člana obitelji, financijske teškoće u obitelji, probleme s ovisnostima člana uže obitelji, nasilje između članova uže obitelji te psihološku agresiju od članova obitelji. Slični nalazi potvrdili su se i u kvalitativnom dijelu istraživanja budući da su djevojke s iskustvom prekida srednje škole iskazale veći ukupan broj stresnih životnih događaja. U okviru uloge stresnih životnih događaja kod mladih s iskustvom prekida srednje škole, važnost rezultata ogleda se i pripisivanjem razloga prekida srednje škole stresnim životnim događajima kod dijela mladih. U raspravi rezultata naglasak će biti na važnosti stresnih događaja za mentalno zdravlje i akademske ishode kod adolescenata, te integraciju i interpretaciju podataka iz oba dijela istraživanja u longitudinalnom mješovitom nacrtu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
Napomena
Međunarodna konferencija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb