Pregled bibliografske jedinice broj: 1038046
Marketing menadžment u sportu - primjer dubrovačkih sportskih klubova
Marketing menadžment u sportu - primjer dubrovačkih sportskih klubova // Oeconomica Jadertina, 8 (2018), 1; 18-29 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1038046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing menadžment u sportu - primjer dubrovačkih sportskih klubova
(Marketing Management in Sports - example of Dubrovnik sport clubs)
Autori
Peručić, Doris ; Joković, Maro
Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-1035) 8
(2018), 1;
18-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
sport, marketing, dubrovački sportski klubovi, planiranje i implementacija sportskog marketinga
(sports, marketing, Dubrovnik sports clubs, planning and implementation of sports marketing)
Sažetak
Marketing ima ključnu ulogu u društvu kao cjelini. Sportski marketing obuhvaća sve procese za stvaranje i isporuku vrijednosti i prenošenje poruke o njoj polazeći od specifičnih uvjeta u kojima se formiraju odnosi među tržišnim subjektima i utječe na uspjeh sportskih klubova i sportskih događaja. U velikom broju sportskih klubova još uvijek nije prisutna sustavna primjena marketinga. U radu se istražuje primjena marketinga u dubrovačkim sportskim klubovima i da li je razvijena svijest menadžmenta o potrebi prihvaćanja marketinga kao poslovne filozofije. Istraživanje je provedeno metodom ispitivanja pomoću dubinskog intervjua s čelnim ljudima najuspješnijih dubrovačkih sportskih klubova i s tajnikom Dubrovačkog saveza športova. Prezentirani su uzroci neprovođenja planiranja i sustavne primjene marketinga u sportskim ustanovama u Dubrovniku, dosadašnje aktivnosti marketinškog djelovanja, problemi s kojima se susreću i dane su smjernice za bolje razumijevanje važnosti marketinga u sportu. Istraživanje je potvrdilo da nema sustavne primjene marketinga u sportskim ustanovama u Dubrovniku i da se aktivnosti marketinškog djelovanja uglavnom svode na brojne oblike marketinške komunikacije s ciljnim tržišnim segmentima. Svijest menadžmenta o važnosti sportskog marketinga je razvijena, čelnici klubova i saveza ističu potrebu uspostave marketinških odjela unutar klubova, ali u praksi to još uvijek nije realizirano. Uz nedostatak financijskih sredstava, nedovoljno razumijevanje marketinga kao filozofije poslovanja jedan od glavnih razloga neprovođenja sustavne primjene marketinga u sportskim ustanovama. Za uspješno upravljanje marketingom u sportskim ustanovama ključno je angažirat stručnjaka/voditelja sportskog marketinga, ali istovremeno voditi računa da je to poduhvat na razini cijelog kluba koji pokreće njegovu viziju, misiju i strateško planiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku,
Veleučilište Edward Bernays
Profili:
Doris Peručić
(autor)