Pregled bibliografske jedinice broj: 1037890
"Negativne" emocije i razvoj vrline
"Negativne" emocije i razvoj vrline // Filozofija, obrazovanje i škola (sažeci radova) / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 70-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1037890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Negativne" emocije i razvoj vrline
("Negative" Emotions and the Development of Virtues)
Autori
Zagorac, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Filozofija, obrazovanje i škola (sažeci radova)
/ Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2019, 70-70
ISBN
978-953-164-205-7
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocije ; vrlina ; odgoj ; ljutnja ; resantiman
(emotions ; virtue ; education ; anger ; resentment)
Sažetak
U kontekstu suvremenih rasprava o reformi obrazovnog sustava te naglašavanja cjelovitoga razvoja osobe, ovo izlaganje želi doprinijeti temi emocionalnoga razvoja i razvoja moralne svijesti, pritom se oslanjajući na filozofijske izvore. Izlaganje će se usmjeriti na analizu emocija koje se često u kontekstu odgoja naziva negativnima ili nepoželjnima, poput zavisti, ljutnje ili resantimana. I dok su ljubav, dobrohotnost, zahvalnost i slične emocije univerzalno priznate i smatrane poželjnima u procesu razvoja moralne ličnosti, neugodne emocije često se želi posve eliminirati. U ovome radu argumentirat će se u prilog teze o tome da i tzv. negativne emocije imaju važnu ulogu u našem bogatom emocionalnom životu, ali i u moralnom sazrijevanju. Ukratko će se razmotriti stavovi o korisnosti i takvih emocija za razvoj vrline naspram teza o potrebi njihove eliminacije. Kao primjer koristit ćemo emociju ljutnje te istražiti njenu povezanost s osjećajem pravednosti i suosjećanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Istraživanja za ovaj rad provedena su u okviru
projekta "Mogućnosti i granice odgoja za
suosjećanje" (2019.).