Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1037841

Kako učenici osmih razreda vide školu?


Romstein, Ksenija; Komić, Senija, Rakovac, Rozana
Kako učenici osmih razreda vide školu? // Didaktički izazovi III:didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 112-113 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1037841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako učenici osmih razreda vide školu?
(How eight grade pupils perceive school?)

Autori
Romstein, Ksenija ; Komić, Senija, Rakovac, Rozana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Didaktički izazovi III:didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 112-113

ISBN
978-953-6965-82-3

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
participacija učenika, odgojno-obrazovni proces, procesualna kvaliteta nastave
(pupils' participation, educational process, processual quality of education)

Sažetak
Škola orijentirana na učenika pretpostavlja postojanje prilike iskazivanja osobnih iskustava učenika tijekom samog nastavnog procesa. Ipak, mikro-realnost svakodnevne prakse ne omogućuje učeniku kontinuiranu evaluaciju nastavnog procesa. Kako bi se saznalo više o učeničkoj percepciji škole, provedeno je anketiranje učenika osmih razreda u tri županije. Ponuđeni je anketni upitnik konstruiran na temelju preporuka Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu: Što treba mijenjati u školi – u obrazovnim sadržajima, načinu izvođenja nastave i ocjenjivanju iz 2018. godine. U anketiranju je sudjelovalo ukupno 80 učenika osmih razreda. Učenici smatraju kako u školi treba više razvijati vještine potrebne za svakodnevni život. Velikim problemom vide način predavanja nastavnika te vremensko usklađivanje školskih obveza i vremena za druženje s obitelji i vršnjacima. Učenici navode kako najbolje zapamte gradivo tijekom rada s drugim učenikom u paru ili u manjim grupama, a najmanje kada im nastavnik predaje bez mogućnosti aktivnijeg uključivanja u nastavu. Kao pozitivne aspekte školskog života navode kako u školi postoji barem jedan nastavnik kojemu se mogu obratiti za pomoć, kako postoji „ekipa“ s kojom se razumiju te postojanje primjerene podrške za učenje u svojem obiteljskom okruženju. Navedena područja života u školi pripadaju procesualnoj dimenziji te se kao takvi mogu tumačiti u okvirima protektivnih čimbenika. Ipak, strukturalni aspekti poput nastavnih sadržaja i usklađivanje nastavnog procesa na mikro-razini i mezo-razini traže ulaganje dodatnih napora pedagoških stručnjaka i kreatora odgojno-obrazovne politike sa svrhom kvalitetne tranzicije iz osnovnog u srednjoškolski sustav obrazovanja, ali i kako bi se susrela očekivanja i potrebe učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija; Komić, Senija, Rakovac, Rozana
Kako učenici osmih razreda vide školu? // Didaktički izazovi III:didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 112-113 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Romstein, K. & Komić, Senija, Rakovac, Rozana (2019) Kako učenici osmih razreda vide školu?. U: Peko, A., Dubovicki, S., Varga, R. & Huljev, A. (ur.)Didaktički izazovi III:didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2019}, pages = {112-113}, keywords = {participacija u\v{c}enika, odgojno-obrazovni proces, procesualna kvaliteta nastave}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Kako u\v{c}enici osmih razreda vide \v{s}kolu?}, keyword = {participacija u\v{c}enika, odgojno-obrazovni proces, procesualna kvaliteta nastave}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2019}, pages = {112-113}, keywords = {pupils' participation, educational process, processual quality of education}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {How eight grade pupils perceive school?}, keyword = {pupils' participation, educational process, processual quality of education}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font