Pregled bibliografske jedinice broj: 1037841
Kako učenici osmih razreda vide školu?
Kako učenici osmih razreda vide školu? // Didaktički izazovi III:didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 112-113 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1037841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako učenici osmih razreda vide školu?
(How eight grade pupils perceive school?)
Autori
Romstein, Ksenija ; Komić, Senija, Rakovac, Rozana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Didaktički izazovi III:didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 112-113
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
participacija učenika, odgojno-obrazovni proces, procesualna kvaliteta nastave
(pupils' participation, educational process, processual quality of education)
Sažetak
Škola orijentirana na učenika pretpostavlja postojanje prilike iskazivanja osobnih iskustava učenika tijekom samog nastavnog procesa. Ipak, mikro-realnost svakodnevne prakse ne omogućuje učeniku kontinuiranu evaluaciju nastavnog procesa. Kako bi se saznalo više o učeničkoj percepciji škole, provedeno je anketiranje učenika osmih razreda u tri županije. Ponuđeni je anketni upitnik konstruiran na temelju preporuka Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu: Što treba mijenjati u školi – u obrazovnim sadržajima, načinu izvođenja nastave i ocjenjivanju iz 2018. godine. U anketiranju je sudjelovalo ukupno 80 učenika osmih razreda. Učenici smatraju kako u školi treba više razvijati vještine potrebne za svakodnevni život. Velikim problemom vide način predavanja nastavnika te vremensko usklađivanje školskih obveza i vremena za druženje s obitelji i vršnjacima. Učenici navode kako najbolje zapamte gradivo tijekom rada s drugim učenikom u paru ili u manjim grupama, a najmanje kada im nastavnik predaje bez mogućnosti aktivnijeg uključivanja u nastavu. Kao pozitivne aspekte školskog života navode kako u školi postoji barem jedan nastavnik kojemu se mogu obratiti za pomoć, kako postoji „ekipa“ s kojom se razumiju te postojanje primjerene podrške za učenje u svojem obiteljskom okruženju. Navedena područja života u školi pripadaju procesualnoj dimenziji te se kao takvi mogu tumačiti u okvirima protektivnih čimbenika. Ipak, strukturalni aspekti poput nastavnih sadržaja i usklađivanje nastavnog procesa na mikro-razini i mezo-razini traže ulaganje dodatnih napora pedagoških stručnjaka i kreatora odgojno-obrazovne politike sa svrhom kvalitetne tranzicije iz osnovnog u srednjoškolski sustav obrazovanja, ali i kako bi se susrela očekivanja i potrebe učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)