Pregled bibliografske jedinice broj: 1037562
Animirani film kao optička iluzija i vizualni fenomen
Animirani film kao optička iluzija i vizualni fenomen // 23rd International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić 2019 / Mikota, Miroslav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo grafičara, 2019. str. 9-18 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1037562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Animirani film kao optička iluzija i vizualni
fenomen
(Animated movie as optical illusion and visual
phenomenon)
Autori
Jaklin, Mihaela ; Hajdek, Krunoslav ; Maričević, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
23rd International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić 2019
/ Mikota, Miroslav - Zagreb : Hrvatsko društvo grafičara, 2019, 9-18
Skup
23. međunarodna konferencija tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija "Blaž Baromić 2019."
Mjesto i datum
Senj, Hrvatska, 11.09.2019. - 14.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
animacija ; key frame ; perzistencija vida ; phi fenomen
(animation ; key frame ; vision persistence ; phi phenomenon)
Sažetak
Animacija spada u vizualni fenomen koji nastaje zbog tromosti oka. Najpoznatije teorije koje to opisuju su perzistencija vida koju je Joseph Plateau 1832. godine opisao kao zadržavanje slike na mrežnici oka nakon djelovanja podražaja na oko. Sljedeći je Phi fenomen pomoću kojeg je Max Wertheimer 1912. godine objasnio da je privid animacije rezultat povezivanja različitih podražaja u vidnom i živčanom sustavu u jednu cjelinu. Animacija se ubrzo pretvorila u utjecajan medij što je razlog njezinog djelotvornog načina proizvodnje pomoću key frame animiranja. Key frame ili ključni okvir u animaciji je crtež koji definira početne i završne točke bilo kojeg glatkog prijelaza. U današnje vrijeme, animacija predstavlja sveobuhvatno područje u kreativnoj industriji, te se može koristiti kao završni produkt ili kao konceptualni rad za razvoj pojedinih projekata. Zastupljena je u svim područjima, samo u različitim oblicima, te će se bez sumnje i dalje razvijati i upotrebljavati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Sveučilište Sjever, Koprivnica