Pregled bibliografske jedinice broj: 1037541
Strategija prilagodbe Kršćansko-socijalne unije u izbornoj kampanji za bavarski parlament 2018.
Strategija prilagodbe Kršćansko-socijalne unije u izbornoj kampanji za bavarski parlament 2018. // PR Days Mostariensis, međunarodna znanstveno – stručna konferencija s područja odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1037541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategija prilagodbe Kršćansko-socijalne unije u izbornoj kampanji za bavarski parlament 2018.
(Adaptation Strategy of Christian Social Union in 2018 Election Campaign for Bavarian Parliament)
Autori
Jugo, Damir ; Milas, Zdeslav ; Vegt, Sofia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
PR Days Mostariensis, međunarodna znanstveno – stručna konferencija s područja odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 22.11.2018. - 23.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strategija prilagodbe ; potrošački brending ; izborna kampanja ; Kršćansko-socijalna unija ; Markus Söder
(adaptation strategy ; consumer branding ; election campaign ; Christian Social Union ; Markus Söder)
Sažetak
Na europskom stranačko-političkom prostoru već se jedno desetljeće razvijaju snažni protestni, euroskeptični i protivnički, populistički pokreti, ali i jačanje radikalne ljevice i desnice. Potpora etabliranim, pučkim strankama u kontinuitetu se smanjuje. Desetljećima dominantna bipolarna politička scena demokršćanskih i socijaldemokratskih stranaka u mnogim zapadno-europskim zemljama više nije prisutna. U tom kontekstu, Kršćansko-socijalna unija (CSU) razvila je, unutar bavarskog i njemačkog političkog korpusa, jedinstveni bavarski, tradicionalni, kršćanski i konzervativni identitet te na europskoj političkoj sceni dugi niz godina stvorila reputaciju, prepoznatljive, najuspješnije europske demokratske stranke, ne samo zbog izgradnje Bavarske kao visokoindustrijalizirane njemačke pokrajine nego i zbog činjenice što od 1957. neprekidno postavlja predsjednika vlade i upravlja pokrajinom. Autori ovoga rada analiziraju primjenu strategije prilagodbe CSU-a u kampanji za Bavarski parlament u listopadu 2018., koja je različita od strategije promjene s kojom je 2017. pobijedila Austrijska pučka stranka (ÖVP), ali ima elemente potrošačkog brendiranja i snažnu personalizaciju kampanje novog predsjednika vlade Markusa Södera koji je ustoličen pola godine prije izbora. Iako koalicijski partner sa socijaldemokratima i sa sestrinskom strankom na saveznoj razini, Kršćansko-demokratskoj uniji (CDU) kancelarke Angele Merkel, retorika i političke poruke bile su usmjerene protiv migracijske politike kao pokušaj ublažavanja jačanja desno-populističkog pokreta Akcije za Njemačku (AfD). Pri tome je izgubila dio svojih umjerenih glasača u korist stranke Zelenih koja je postala druga politička opcija u Bavarskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays