Pregled bibliografske jedinice broj: 1037532
Utjecaj vršnjačke procjene i samoprocjene na pristup učenju i primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije kod budućih učitelja
Utjecaj vršnjačke procjene i samoprocjene na pristup učenju i primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije kod budućih učitelja, 2018., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 1037532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj vršnjačke procjene i samoprocjene na pristup učenju i primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije kod budućih učitelja
(The influence of peer and selfassessment on future teachers' approach to learning and use of information and communication technology)
Autori
Dobi Barišić, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
226
Mentor
Divjak, Blaženka
Neposredni voditelj
Kirinić, Valentina
Ključne riječi
informacijsko komunikacijska tehnologija, TPACK, kvazi eksperiment, vršnjačka procjena, samoprocjena, kriterijska procjena, učitelj, pristup učenju
(information and communication technologies, TPACK, quasi experiment, peer assessment, self assessment, criteria assessment, teacher, approach to learning)
Sažetak
Bolonjska deklaracija (Bologna Declaration, 1999), Hrvatski kvalifikacijski okvir (Ministartsvo znanosti, obrazovanja i sporta RH, 2013), Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije (Vlada Republike Hrvatske, 2014), te Okvir nacionalnoga kurikuluma (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH, 2016) su strateški dokumenti Europske Unije i Vlade Republike Hrvatske koji promiču važnost reforme obrazovanja u smjeru stjecanja kompetencija temeljenih na ishodima učenja. U ovom istraživanju predložen je dizajn okoline za poučavanje koji potiče stjecanje kompetencija navedenih u prethodnim dokumentima, poput rješavanja problema, timski rad, digitalna i informacijska pismenost, razvoj kritičkog i analitičkog mišljenja. U ovom istraživanju razmatra se razvoj studentskog kritičkog mišljenja i sposobnost rješavanja problema u novonastalim situacijama kroz sudjelovanje studenata u procesu procjene znanja te uz primjenu IKT-a u nastavi. Istraživanje je podijeljeno na teorijski i empirijski dio. U teorijskom dijelu istraživanja dan je pregled relevantne literature dok empirijski dio istraživanja obuhvaća: (i) istraživanje trenutnog stanja u znanjima nastavnika i učitelja u praksi u Republici Hrvatskoj o primjeni informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi, (ii) proširenje i validaciju upitnika RASI (Revised Approach to Study Inventory) u kontekstu složenih i problemskih zadataka, (iii) validaciju upitnika SPTKTT (Survey of Preservice Teachers’ Knowledge of Teaching and Technology) u kontekstu hrvatskog obrazovnog sustava, (iv) eksperiment s faktorskim dizajnom kojim se ispitivao utjecaj sudjelovanja u procesima vršnjačke kriterijske procjene i/ili samoprocjene rješenja problemskog i/ili složenog zadatka u okviru online suradničkog učenja na percepciju budućih učitelja i nastavnika o napretku njihovog znanja o primjeni tehnologije u nastavi, kao i utjecaj spomenutih procesa na razvoj dubinskog pristupa učenju u promatranom kontekstu. Dobiveni podaci analizirali su se uz pomoć programa za statističku obradu podataka Statistica 13, SPSS 24 te programa za strukturalno programiranje Lisrel 9.1. Rezultati istraživanja pokazali su: (i) da učitelji i nastvanici u Republici Hrvatskoj percipiraju slabija vlastita znanja o primjeni tehnologije u nastvai u odnosu na pedagoška i sadržajna znanja ; (ii) prošireni upitnik RASI odgovara predloženom teorijskom modelu i prikladan je za korištenje u kontekstu složenih i problemskih zadataka ; (iii) upitnik SPTKTT odgovara predloženom teorijskom modelu i prikladan je za korištenje u kontekstu hrvatskog obrazovnog sustava i (iv) Utjecaj niti jedne promatrane varijable nije statistički značajan u pomaku prema dubokom pristupu učenju ; ne postoji povezanost između pristupa učenju koji student uobičajeno primjenjuje i dijametra kvazi - pouzdanosti i studentske procjene ; nezavisna varijabla Vrijeme ima statistički značajan utjecaj na percepciju budućih učitelja i nastavnika o napretku njihovog znanja o primjeni tehnologije u nastavi, ali utjecaj se dodatno ne objašnjava niti jednom varijablom promatranom u ovom istraživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek