Pregled bibliografske jedinice broj: 1037467
Značaj cjeloživotnog usavršavanja za razvoj profesionalnih kompetencija odgojitelja
Značaj cjeloživotnog usavršavanja za razvoj profesionalnih kompetencija odgojitelja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 1; 47-59 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1037467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj cjeloživotnog usavršavanja za razvoj profesionalnih kompetencija odgojitelja
(The Importance of Lifelong Learning in Developing Preschool Teachers’ Professional Competence)
Autori
Kokanović, Tihana
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 21
(2019), 1;
47-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgojitelji ; odgojiteljska profesija ; profesionalni identitet ; profesionalne kompetencije.
(preschool teacher ; preschool teacher profession ; professional competences ; professional identity)
Sažetak
Kako bi se odgojitelj razvijao u kompetentnog pojedinca te kontinuirano osnaživao svoj profesionalni identitet, od velike je važnosti rad na sebi putem svih oblika cjeloživotnog stručnog usavršavanja. Od akademske godine 2009./2010. u Republici Hrvatskoj odgojitelji imaju mogućnost nastaviti svoje obrazovanje na sveučilišnom diplomskom studiju kako bi stekli i/ili razvili svoje kompetencije, znanja i vještine koji su potrebni za razvoj profesionalizma. Odgovornost, ne samo pojedinca već i profesionalne zajednice, jest omogućiti razvoj odgojiteljske profesije u svim onim dijelovima ključnim za napredovanje ranog i predškolskog odgojno-obrazovnog sustava. Formalno obrazovanje, u tom smislu, omogućuje stjecanje kompetencija potrebnih za kreiranje obrazovne politike unutar vlastitih ustanova. Kako bi se procijenilo smatraju li se i u kojim se područjima odgojitelji kompetentnima, konstruiran je upitnik za samoprocjenu profesionalnih kompetencija. Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to koliko se odgojitelji smatraju profesionalno kompetentnima za kreiranje obrazovne politike ustanove u kojoj rade. Nadalje, ispitat će se postoje li razlike u samoprocjenama profesionalnih kompetencija odgojitelja – polaznika diplomskih studija koji su u radnom odnosu u predškolskim ustanovama i odgojitelja sa završenim stručnim ili preddiplomskim studijem također u radnom odnosu, te na kojim dimenzijama postoji povezanost njihove procjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus