Pregled bibliografske jedinice broj: 1037395
Iseljenički turizam kao promotor, generator i potencijal razvoja Međimurske županije
Iseljenički turizam kao promotor, generator i potencijal razvoja Međimurske županije // Zbornik radova 4. međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu / Katica, Dijana (ur.).
Zagreb: Klub članova Selo, 2018. str. 133-142
CROSBI ID: 1037395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iseljenički turizam kao promotor, generator i potencijal razvoja Međimurske županije
(Emigrant tourism as a promoter, generator and development potential of Međimurje County)
Autori
Mesarić Žabčić, Rebeka ; Perić Kaselj, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik radova 4. međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu
Urednik/ci
Katica, Dijana
Izdavač
Klub članova Selo
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
133-142
ISBN
978-953-7842-42-0
Ključne riječi
iseljenici, iseljenički turizam, Međimurska županija, Republika Hrvatska
(immigrants, emigrant tourism, Međimurje County, The Republic of Croatia)
Sažetak
Posljednjih desetljeća pojavljuje se novi trend u turizmu, iseljenički turizam. Iako je iseljenički turizam u Republici Hrvatskoj u začetku, ulaskom Republike Hrvatske u EU, on nudi velike razvojne mogućnosti. Na tragu toga promišljanja, iznimna je važnost zavičaja i za razvitak hrvatskoga društva i za iseljene Hrvate. S obzirom da se iseljeničkim turizmom podrazumijevaju različiti oblici turizma (eko, sportsko-rekreacijski, gastronomski, kulturni, nostalgični, zavičajni) kako u urbanim tako i u ruralnim područjima koje u ponudi imaju usluge hrvatske kulture istraživanje će se fokusirati na reintegraciju međimurskih seoskih domaćinstava i ruralnih područja iseljeničkim kapitalom i stečenim iskustvima. Također, fokus istraživanja će se staviti i na resurse kreativnosti ekonomije te će kroz iskustva i doživljaje iseljenika, ali i lokalne sredine, testirati i istražiti učinci koje proizvodi i usluge mogu imati na živote ljudi. Iseljenički turizam je u izravnoj korelaciji s imidžem destinacije koju Međimurska županija ima u iseljeništvu s obzirom da iseljenici i potomci iseljenika iz Međimurske županije održavaju prisne kontakte s domovinom te se pojavljuju u ulozi ulagača ili konzumenata iseljeničkoga turizma u Međimurskoj županiji kroz objektivne i subjektivne elemente koje tradicija proizvodi i kroz usluge kulture koje im pojedinac ili zajednica nude. Istraživanjem se želi ukazati kako su temeljne veze između hrvatskih iseljenika i njihovih potomaka s domovinom upravo bogata baština, hrvatski običaji, okusi i mirisi autohtone kuhinje što su ujedno i promotori kulturnog identiteta u zemljama gdje hrvatski iseljenici žive. Stoga će se u projektu kroz ekonomiju iskustva i doživljaja što karakterizira i iseljenički turizam istražiti i učinci koje proizvodi i usluge mogu imati na kvalitetu života ljudi, na imidž i emocionalni marketing koji kreira destinaciju kroz okus, miris, radost, veselje, iznenađenje, tugu. Istraživanje na terenu će se odnositi na migracijska iskustva sugovornika, iskustva i doživljaje svih dobnih skupina iseljenika i lokalnog stanovništva vezanih uz destinaciju Međimurske županije, tipove iseljeničkih aktivnosti u Međimurskoj županiji, mogućnosti i oblike transnacionalnog poduzetništva i sl. Kroz rezultate istraživanja međimurski ruralni proizvodi i usluge nastojat će se plasirati u iseljeništvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
Napomena
Https://www.fthm.uniri.hr/images/kongres/ruralni_turizam/4/znan stveni/MesaricZabcic_PericKaselj.pdf
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb