Pregled bibliografske jedinice broj: 1037351
Odnos sposobnosti emocionalne inteligencije, empatije i altruizma kod studenata
Odnos sposobnosti emocionalne inteligencije, empatije i altruizma kod studenata // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Međunarodni psihologijski skup, Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 141-141 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1037351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos sposobnosti emocionalne inteligencije, empatije i altruizma kod studenata
(Associations between emotional abilities, empathy and altruism among university students)
Autori
Veseličić, Bernarda ; Babić Čikeš, Ana ; Tomašić Humer, Jasmina ; Mijić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Međunarodni psihologijski skup, Knjiga sažetaka
/ - , 2019, 141-141
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, empatija, altruizma, studenti
(emotional intelligence. empathy, altruism, university students)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati međusobni odnos različitih mjera sposobnosti emocionalne inteligencije operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (2016), te njihov odnos s mjerama empatije i altruizma kod studenata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od N=331 studenata tri fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Za mjerenje emocionalne inteligencije koristila su se dva testa učinka namijenjena mjerenju treće i četvrte razine modela: Test analize emocija (Kulenović, Balenović i Buško, 2000) i Test upravljanja emocijama (Babić Čikeš, Marić i Šincek, 2018). Također je primijenjen i Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002), kao mjera samoprocjene emocionalne inteligencije. Dodatno, studenti su popunili kratku verziju Upitnika kvocijenta empatije koji mjeri emocionalnu reaktivnost i kognitivnu empatiju (Wertag i Hanzec, 2016) te Skalu altruizma (Raboteg- Šarić, 1993). Rezultati su pokazali da su mjere emocionalne inteligencije međusobno u niskim do umjerenim korelacijama. Testovi sposobnosti međusobno su više povezani nego sa subskalama upitnika samoprocjene emocionalne inteligencije. Sve mjere emocionalne inteligencije značajno su, nisko do umjereno, povezane s emocionalnom reaktivnošću. Subskale Upitnika emocionalne kompetentnosti umjereno su povezane s kognitivnom empatijom i altruizmom, za razliku od mjera učinka koje nisu značajno povezane s tim varijablama. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju kako emocionalna reaktivnost i skale Upitnika emocionalne kompetentnosti (Skala sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija i Skala sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama) značajno doprinose objašnjenju varijance altruizma. Spol, dob i mjere učinka emocionalne inteligencije nisu se pokazali značajnim prediktorima altruizma. Rezultati upućuju na divergentnost različitih vrsta mjera emocionalne inteligencije, kako s obzirom na njihov međusobni odnos, tako i s obzirom na varijable empatije i altruizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek