Pregled bibliografske jedinice broj: 1037259
Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu / Grubišić, Ksenija (ur.). Zagreb: Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018 (zbornik)
CROSBI ID: 1037259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere
studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
(Application of the qualification framework and
working career of students of the Faculty of Law,
University of Zagreb)
Urednik/ci
Grubišić, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
373
ISBN
978-953-270-125-8
Ključne riječi
kompetencije, zapošljivost, studijski program, praksa, ishodi učenja
(competences, employability, study program, practice, learning outcomes)
Sažetak
Publikacijom Primjena kvalifikacijskog okvira i radne karijere studenata Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu nastojimo upoznati naše studente i nastavnike, širu akademsku javnost te posebno poslodavce i vanjske dionike s rezultatima navedenih aktivnosti nužnih za učinkovitu uspostavu kvalifikacijskog i karijernog sustava na Fakultetu. Publikacija sadrži četiri izvješća o rezultatima provedenih empirijskih istraživanja (izvješće o diplomiranim studentima stručnih studija bit će objavljeno nakon sljedećeg kruga istraživanja), šest recenziranih radova i tri priloga s održanog znanstvenog skupa. Pored nastavnika Fakulteta, autori pojedinih radova i priloga su i vanjski dionici. Izvješće Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su diplomirale na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu između 2004. i 2010. godine (autori: Teo Matković, Jelena Ogresta. Ksenija Grubišić, Siniša Zrinščak, Ivan Rimac) predstavlja prvu sustavnu studiju o radnim karijerama pravnika koji su stekli diplomu između 2004. i 2010., te sadrži rezultate o trajanju i aktivnostima tijekom studija, stažiranju, dinamici traženja i nalaženja prvog posla, promjeni posla i tijeku karijere, nezaposlenosti, radnim vrijednostima, vrednovanju stečenih općih i strukovnih kompetencija, relevantnosti studija na tržištu rada, namjerama daljnjeg usavršavanja i obrazovanja itd. Analogno navedenom, izvješće Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su diplomirale na Studijskom centru socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu između 2004. i 2010. godine (autori: Teo Matković, Jelena Ogresta. Siniša Zrinščak, Ivan Rimac, Ksenija Grubišić) predstavlja prve sustavne rezultate o socijalnim radnicima koji su stekli diplomu između 2004. i 2010. godine. Rezultati ponovljenog istraživanja sadržani su u izvješćima Istraživanje o karijerama i zapošljivosti osoba koje su diplomirale pri Pravnom fakultetu 2010. – 2014.: Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su završile integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni pravni studij između 2010. i 2014. godine te Istraživanje o karijerama i zapošljivosti osoba koje su diplomirale na Pravnom fakultetu 2010. – 2014.: Zapošljivost i razvoj karijere osoba koje su završile Diplomski studij socijalnog rada i Diplomski studij socijalne politike između 2011. i 2014. godine (autor oba izvješća je Teo Matković). Glavne teme sadržane u ranijim rezultatima ovdje su tumačene u kontekstu pitanja o promjenama u obrascima početka karijere između studenata koji su diplomirali po „bolonjskom“ i „predbolonjskom“ studijskom programu te pitanja o postojanju uočljivijih razlika u ishodima između osoba koje su pohađale pojedine module na petoj godini pravnog studija, odnosno o postojanju uočljivijih razlika u ishodima između osoba koje su na diplomskoj razini završile studij socijalnog rada ili studij socijalne politike. Nakon izvješća slijede radovi (abecednim redom prema prezimenu autora/ice) te prilozi. U radu Osiguravanje kvalitete visokih učilišta u kontekstu uspostave hrvatskoga kvalifikacijskog okvira Ksenija Grubišić analizira ciljeve kvalifikacijskog okvira na temelju četiriju zakonskih kriterija: razine studijskih programa, zahtjeva tržišta rada, zahtjeva povezanih s nastavkom obrazovanja te potreba pojedinca i društva. Učinkovita primjena tih kriterija u kontekstu postojećeg sustava osiguravanja i unapređenja kvalitete predstavlja glavnu temu završnog dijela rada. Anamarija Musa, Goranka Lalić Novak i Jasmina Džinić u radu pod nazivom Obrazovanje za javnu upravu: pravo, javna uprava i uloga kvalifikacijskog okvira tumače nove europske i svjetske trendove u obrazovanju za upravu, te ukazuju na sve veću specijalizaciju pravnog obrazovanja za pojedina upravna područja i vrste poslova, što nerijetko dovodi i do razvoja posebnih sveučilišnih diplomskih i poslijediplomskih programa koji razvijaju kompetencije i ostvaruju ishode učenja potrebne za rad u upravi. Kliničko obrazovanje na studiju prava i potrebe tržišta rada: treba li nam obvezno kliničko pravno obrazovanje? tema je priloga Barbare Preložnjak u kojem autorica, kako bi odgovorila na naslovno pitanje, iznosi pregled osnovnih obilježja kliničkog obrazovanja te izazova koje ono predstavlja za pravne studije. Ujedno, rad sadrži analizu kliničkog obrazovanja u kontekstu hrvatskog studija prava. Kristina Urbanc, Linda Rajhvajn Bulat i Nika Sušac autorice su rada Evaluacija studentske terenske prakse – perspektiva studenata diplomskog studija socijalnog rada, u kojem su prikazani rezultati evaluacije terenske prakse od strane studenata diplomskog studija socijalnog rada Studijskog centra socijalnog rada Fakulteta. Cilj je evaluacije bio dobiti uvid u to kako studenti procjenjuju profesionalne dobiti od terenske prakse i jesu li one u skladu s navedenim ishodima učenja, zatim kako procjenjuju kapacitete ustanove u kojoj su obavljali praksu te kako procjenjuju uloge terenskih nastavnika – djelatnika centara socijalne skrbi uključenih u provođenje terenske prakse. Od vanjskih dionika, slijedi rad Vrednovanje studijskih programa u svjetlu hrvatskog kvalifikacijskog okvira Jasmine Havranek, Sandre Bezjak i Emine Blagdan, u kojem autorice razmatraju nalaze dosadašnjih postupaka vanjskog vrednovanja povezanih s uspostavom i vrednovanjem postignuća ishoda učenja na hrvatskim visokim učilištima, te iznose planove za unapređenje postupaka vanjskog vrednovanja s većim naglaskom na ishodima učenja, kao i primjere dobre inozemne prakse. Unapređenje terenske prakse u okviru centara za socijalnu skrb – prepreke i izazovi tema je priloga Dijane Vuković. Autorica iz perspektive terenskog nastavnika iznosi pregled stanja prakse koja se provodi sa studentima u okviru centara za socijalnu skrb. Kroz identifikaciju ključnih prepreka i izazova u postojećem modelu određuju se moguće smjernice za unapređenje modela terenske prakse u okviru centara za socijalnu skrb. Nakon radova, slijede i prilozi vanjskih dionika koji su sudjelovali na znanstvenom skupu održanom 2015. u organizaciji Fakulteta. Marija Markus, Vladimir Dujić i Josip Čiček autori su priloga Selekcija i zapošljavanje pravnika u Erste & Steiermärkische bank d.d.-u o procesu zapošljavanja te potrebnim i traženim kompetencijama koje bi pravnik u gospodarstvu trebao imati. Obrazovanje pravnika za odvjetništvo naslov je priloga Marija Matane u kojem iznosi neke podatke i stavove Hrvatske odvjetničke komore o zapošljavanju pravnika. Autorica Ana Tecilazić Goršić iznijela je prikaz temeljnih pojmova i institucionalne dionike Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira u radu naslovljenom Uloga Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira u osiguravanju kvalitete u visokom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo