Pregled bibliografske jedinice broj: 1037236
Stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama školskog prostora
Stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama školskog prostora // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja:IV. simpozij: Nastava i škola za net -generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.)., 2015. str. 87-99
CROSBI ID: 1037236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama školskog prostora
(Attitudes of elementary school teachers towards characteristics of school space)
Autori
Jančec, Lucija ; Lepičnik Vodopivec, Jurka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja:IV. simpozij: Nastava i škola za net -generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
Urednik/ci
Opić, Siniša ; Matijević, Milan
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
87-99
ISBN
9789537210823
Ključne riječi
prostor ; skriveni kurikulum ; stavovi ; učitelji razredne nastave
(space ; hidden curriculum ; attitudes ; elementary school teachers)
Sažetak
Učenici u školi, osim učenja sadržaja propisanih školskim kurikulumom uče 'još nešto drugo'. To je sadržaj kurikuluma procesa, skrivenog kurikuluma. Rasprava o skrivenom kurikulumu promišlja o svakodnevnim fenomenima koji nas okružuju, osobito u institucionalnom životu, primjerice ritualima, rutinama, vrijednostima no jednako tako u to možemo ubrojiti ono što nas u fizičkom smislu okružuje – zgrade, škole, arhitekturu. Autori navode da prostor možemo smatrati „trećim učiteljem“, „trodimenzionalnim udžbenikom“ te da poruke prostora nisu samo vizualne, već škola poručuje i s mirisom, školskim zvonom, a sve to utječe na osjećaje, vrednote, odnose, spoznaje i dr. Osim toga, primjećuje se povezanost zdravlja učenika i učenja: učenici u primjereno opremljenim ili eko školama manje oboljevaju i imaju bolje rezultate pri učenju. Poticajan školski prostor ima važnu i pozitivnu ulogu pri poučavanju i učenju i utječe na bolje rezultate učenika i bolji rad učitelja, dok se radi neprimjerenog školskog prostora zaposlenici i učenici osjećaju manje učinkoviti i motivirani, teže većem izostanku iz škole, lošijem ponašanju i nižim uspjesima u učenju. Svrha rada je uočiti kakvih su stavova učitelji prema značajkama školskog prostora te postoje li statistički značajne povezanosti i razlike u stavovima između učitelja razredne nastave u Sloveniji (N=188) i Hrvatskoj (N=174) s obzirom na dob i staž. Rezultati su pokazali da stavovi učitelja razredne nastave prema značajkama prostora škole nisu u značanoj vezi s dobi i stažom, kao da ni ne postoje statistički značajne razlike u stavovima prema značajkama prostora s obzirom na dob i staž kod učitelja u Hrvatskoj i Sloveniji. Temeljem ocjena pojedinih tvrdnji možemo uvidjeti stavove učitelja prema važnosti upotrebe i značaja prostora u odgojno-obrazovnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)